HakanM Ja det är ju alltid lika trevligt att köpa lite nya fiskar så vad är era senaste köp ?. Själv är jag sen en vecka mycket lycklig ägare till ett stim Corydoras sp CW009 Green Laser.
ScreamingBroccoli 4st små Thorichthys meekii fick oplanerat följa med hem från Akvarielagret sist. Var där för att fylla upp bestånden av vanlig fläckig pansarmal och vitfenad rosentetra, köpa lite mat och en keramisk axel till ett ytterfilter. Men har sneglat på den arten rätt länge nu och de var så fint utfärgade redan i butiken trots deras litenhet så kunde inte låta bli.
Joakim-Birgersson En grupp Tropheus sp. "red" , Moliro med 42 st småttingar på 3-4 cm. Letat länge så det var kul att hitta rätt. Så blev det ett spontantköp av 2 st Neolamprologus buescheri Kamakonde, får se om det var ett par...kul och testa
ThomasK Fick tag på en Mastacembelus plagiostomus (Tanganyikaål) för 3 -4 veckor sedan. Kanske inte så vacker, men otroligt livfull och nyfiken liten ål (ca: 20cm)
Pabbe Neolamprologus leleupi Men väntar med spänning på beställd fisk imorgon. Hoppas den kommer. Om så, så återkommer jag.
lifeislovera Mina senaste var 2 st Metriaclima sp. "msobo" som man kan skymta i början av filmen. Mycket vackra fiskar, trots att hanen inte blivit sådär knalligt blå som i butiken. Beror troligtvis på att cheweren fortfarande leker herre på täppan 😊https://vimeo.com/123882487
HakanM Ja nu äntligen efter flera års sök, 4 st Ancistrus L107 ( även numrerad som L184) beställda från lokala affären Rolles,även Imazo kan ha riktiga rariteter ibland. Detta måste vara den snyggaste ancistrusen som finns, Om ni vet om någon snyggare så meddela isåfall vilken.......
HakanM Ja nu har de kommit hem, skall släppa i dem inom någon minut, det är med en känsla av stolthet man numera kan titulera sig som ägare av Ancistrus L107/184 Brillant skäggmunsmal....
Markus2254 Kanske inte en ciklid men dom har ett riktigt intressant beteende Channa Gachua 5614956149