Hur stora kullar blir det? Antar att de är lättsålda både privat och till butik. Populära och inte så långlivade, så det är väl stor omsättning på dem.
Den kullen som jag har nu ligger kanske på 50-60 st, men dom har haft en väldigt stor kull en gång i karet.
Jag tippar på 200+ faktiskt, men den gick hädan i karet.
Detta är den första kull jag tar hand om och fler hoppas jag det blir då dom nu har kläckta yngel i skrivande stund som jag kommer sno över till ett annat kar senare.
Jag försökte leka dom i ett separat kar men det sket sig totalt, efter lek så jagade hanen honan och jag tog bort henne och efter nån dag så var rommen borta. Det verkar funka bäst i sällskapskaret då dom får lägga fokus på att hålla borta dom andra invånarna och jag tror det är viktigt för dom då aggressionen som verkar finnas i lekbestyren får komma ut.
För annars så fokuseras den på partnern och det vet vi hur det går :(
Det jag vet är att butikerna gärna köper in fjärilar, finns en tjej som odlar stort nånstans efter västkusten och hon verkar ha avsättning för allt hon får fram.
Det jag gillar är att föräldrarna är yngelvårdande och det ska bli kul och se ifall avkomman blir likadan.