PiaJo
Nu skall alla vara fixade och allt skall funka igen :D
Var vänliga att kolla så att Ncs-loggan finns under ert forumsnamn, om den inte finns där så kontakta mig på medlem@ciklid.org så kollar jag på det.
(skriv med ert namn, forumsnamn och medlemsnummer)
Micke_A
Min medlemslogga har alltid funnits under mitt namn, men fortfarande får jag ett felmeddelande om behörighet på en eller flera av de slumpade albumbilderna. Är det så att vissa av de uppladdade bilderna kräver extra tillåtelse av uppladdaren för att man ska kunna klicka på dem?
Peter-J-S
Jag har också liknande problem som Micke_A. Mvh Peter
Peter-J-S
Peter J S, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:
- Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering.
Logga ut Hem Så här blir det. /// Peter.
PiaJo
Min medlemslogga har alltid funnits under mitt namn, men fortfarande får jag ett felmeddelande om behörighet på en eller flera av de slumpade albumbilderna. Är det så att vissa av de uppladdade bilderna kräver extra tillåtelse av uppladdaren för att man ska kunna klicka på dem?
Jag har bett teknikerna kolla på detta.
Micke_A
Tack Pia :)
Micke_A
Det strular fortfarande... Eftersom medlemsloggan finns under mitt namn, så borde det väl inte vara så att min behörighet saknas? Men nå't fel i nå'n kod nå'nstans kanske gör att min behörighet så att säga "faller bort" när jag klickar på vissa bilder?
Pabbe
Ja, vissa slumpade albumbilder får jag samma felmeddelande på. T. ex:
Skalar1 av Faliz
https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=124&attachmentid=51171
Pabbe
Pabbe
Funderar; är det så att man måste vara betalande för att skapa album, men när man slutar betala blir ens albumbilder otillgängliga? För det verkar inte vara enstaka bilder, utan det går inte att komma åt "användares" album alls?
Micke_A
Är det så, så är det ju inte man själv som inte har behörighet att titta på bilderna, utan den som skapat albumet som inte har behörighet att låta andra titta på dem :p Låter lite rörigt...
Wilhelm
jag kan ju se bilderna i Pabbes länkar. Så det måste vara nåt annat lurt. Testa med att logga ut och nollställa cashminnet och därefter logga in igen. Långskott, men kanske funkar.
Pabbe
Ja, eller, om det är så, är meddelandet missvisande. Och, om det är så, så borde inte bilder från "icke-behöriga" album visas i slumpgeneratorn.
Pabbe
jag kan ju se bilderna i Pabbes länkar. Så det måste vara nåt annat lurt. Testa med att logga ut och nollställa cashminnet och därefter logga in igen. Långskott, men kanske funkar.
Nej, funka inte. Kanske du som styrelsemedlem har obegränsade rättigheter?
Pabbe
Rörigt detta. För att se betalande medlemmars album, tycks det inte spela någon roll om man är inloggad eller inte. För att se album skapade av någon som är registrerad som enbart "användare" går det inte att se vare sig man är inloggad eller fullvärdig NCS-medlem. Iaf inte så långt jag kollat.
Mathias-D
Jag har samma problem tyvärr.
Mathias-D
Mathias-D, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:
Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering.
Någon Som har lösning till detta eller ligger det på is?
Mathias-D
När ska detta lösas? Över ett år nu. Kan fortfarande inte se Album
DaRe
Visste inte att det var problem, fungerar inte detta:
https://www.ciklid.org/forum/album.php
Mathias-D
Ser jag en bild till höger när jag är i Forumet, klickar ---> Slumpade bilder från album ---> (användarnamn) du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:
Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
......Vissa kan jag se ibland. Andra inte. Går jag genom Kategorierna Forum --> Nätverk---> Album så får jag bara fram Nyligen uppdaterade album , (2st) sen ser jag inget mer....
Är det bara jag ?
Edit: Menade till höger....