Har haft samma situation sen jag och min fru flyttade ihop, jag hade två kar när vi träffades. När vi senare flyttade ihop så gick det bra förutom lite små gnäll och efter en tid så slutade det med bara ett kar.
Jag har nu sen en tid tillbaka velat ha ett 1000 liters kar i vardagsrummet som i stort sett är den enda platsen som ett akvarium får plats på. Min fru är den som sköter inredningen hemma, och det gör hon ganska bra faktiskt. Hur som helst de krav hon har ställt efter att ha mätt osv är att det får inte vara mer än 2 meter långt! Plus att det måste vara ett möbelkar då det ska stå som ett "display aquarium".
Ramakvarier med en ram ställning är det fulaste hon vet då det alltid blir att det fula ytterfiltret är blottat! Plus att det ligger pellets förpackningar och annat tillbehör på golvet säger hon, själv tycker jag att hon överdriver, men hon kan ha rätt förstås :)
Hur som helst så är jag nu helt inne på att bygga mig en egen möbel med hjälp av IKEAS överskåp samt lite schyssta skivor. Sen blir det bara att får tag på ett lämpligt kar, möbelakvarium verkar nästan omöjliga att få tag på om man inte beställer denna:
http://www.ebay.de/itm/Kombination-200x60x60cm-T5-Alu-Abdeckung-SB-Mobel-Dekor-Buche-/150886253858?hash=item2321858522
Jag tror att din situation är ganska vanlig ;)