Okej med streamern samt yttefilter och den pumpen så hamnar jag på ungefär 6300l/h i mitt 375 liters.
Ska man ha allt på samma kortsida ? eller ska man kanske sätta 2252 på den andra kortsidan ( som är tom nu ) ?
Jag kör mina streamerpumpar från varsin kortsida (nära bakkant) mot varandra i 'bakkant' och ytterfiltren (som är en piss i Mississippi gentemot streamerpumparna) båda utblåsen i vänster övre bakkant och insug till filtren i vänster botten. Du kan kolla min projekttråd.
Streamerpumparna bildar en 'virvel' i mitten på akvariet som synligt ibland suger ner rejäla stora luftbubblor (då kommer säkert mindre bubblor också med) och tack vara virveln så spolas inte sanden bort etc. Jag kan följa luftbubblorna och se att det är rejäl rörelse i större delarna av akvariet.
Nu är mitt akvarium lite längre än ditt, men i samband med vattenbyten när jag sätter på streamerpumparna igen (en i taget) kan jag tycka att en pump inte räcker till bortre sidan.
De flesta Malawi och Tanganyika lever i ganska turbulenta vattenområden så mycket cirkulation får inte fiskarna att må dåligt.