Erik-Osterlund Haha hoppsan, kanske beror på att jag har burken upp å ner som den inte kommer fram?? :S
Apistojohan Hej Erik! Tack för idag. Tiden går fort när man pratar akvaristik. Jag såg ju åtminstone huvudet på Ormhuvudet. Jag hoppas att växterna gör den mindre skygg. Vi hörs och ses.
Ola-Sjodin Kul händelse idag. Jag tömde ormhuvudskaret för att sälja mina åtta C.pulchra. Jag måste erkänna att det kan vara mitt mest försummade kar på många många år. Ett 200 liters kar med massor av växter, svag cirkulation, ytan täckt av andmat och en massa slam och växtdelar på botten. Fiskarna var förvånadsvärt nog i finfin kondition 15-20cm långa och dessutom ser jag när jag börjar rota runt att det finns hundratals små 10mm långa yngel i akvariet. Inte nog med att de inte hade börjat slåss som galningar i akvariet. De hade dessutom fått fram en massa yngel och lyckats hålla sams i denna löjligt lilla burk. Nu är de stora firrarna inbytta i en affär i Luleå men jag har behållit ynglen. De åtta som skulle bli noll blev istället långt över hundra. ��
Erik-Osterlund Cool! :) Då har du Pulchra till salu om några månader alltså? :) jag har läst om att dom trivs i lite träsk-aktigt vatten och i princip obefintlig cirkulation. Kul ändå fast det kanske inte var "riktigt enligt plan" ;) Intressant att dom inte bråkat vid lek också för det har jag förstått "är ett problem"...
Ola-Sjodin Lite bilder. En av de troliga honorna. 55984 Några yngel. Bilden blev liggande istället för stående som den skall vara. 55985 Lastade i lådor på väg till Rolles akvariecenter i Luleå. 55986
Erik-Osterlund Ja shit va mycket yngel! :D Men det kanske löser sig, dom som inte växer lika snabbt som kanibalkompisarna blir mat..