Erik ÖJag har matat med NLS i flera år. Jag matade tidigare med räkmix men hade också problem med att buken dök upp lite då och då i burkarna. Det har faktiskt inte hänt under tiden jag matat med NLS.
Visst kan man tycka att det är dyrt, men köper man en hink så räcker den ju väldigt länge. I en burk där jag hade 34 fullvuxna Copadichromis geertsi , 6 st Aulonocara Maleri och 4 st Otopharynx decorus matade jag ungefär 4 tsk per dag. Då räcker en hink rätt länge :) Sen hade jag ju iofs 10 stycken burkar till hemma med fisk..
Det jag vill komma till är att inköpet kanske känns dyrt men man behöver ju inte köpa så ofta ;)
Den stora anledningen till att det inte diskuteras så mycket längre kan ju vara att det inte är något nytt längre. Jag tror att väldigt många matar med det.
Varierad kost kan man köra med för att få med lite färg i fodret, jag har inte testat NLS "nya" färgfoder än men har hört att det inte ger någon supereffekt.
Ok Erik, låter riktigt bra får jag säga.
Till fördel för NLS.
Njae priset där har jag märkt nu med.
Det är svider ju lite i början men jag, precis som du, matar med tesked så den är bra dryg. Har bara ett kar skall tilläggas.
Då har jag bara köpt 250 g burken lite på prov och funderar på om jag skall slå till på större, alltså fortsätta med den.
Har du märkt någon större skillnad på färgen under den du kört med NLS ?
/ Andreas