walle:
Ajaj, låt inte fiskarna lida för att det är mycket i skolan. Fiskarna först, skolan sen, det är mitt motto. ;)
Jag har för övrigt också börjat skolan, jag kom in på universitetet här i Luleå så det lär säkert bli hyffsat körigt när tentorna börjar dyka upp... Men nu i början så är det lugnt och vi har faktiskt inte haft en enda heldag ännu. :)
Hur som helst, det tar max 1 timme att rengöra karet så bara man tar sig i kragen så brukar det inte vara så jobbigt. Så spring iväg och rengör karet nu. ;)
citat:FI kommer tycker detta är helcoolt
Så rätt så rätt... übercoolt! ;D Har du "tränat" honom länge eller är det bara något som har kommit av sig självt?
Mina tar absolut inte maten från händerna, varken under eller ovanför vattenytan... Trist. :P
Jag gjorde för övrigt en stor ommöblering i karet idag, det är en smärre djungel av växter nu och det är i stort sett bara två rötter som ligger kvar på samma ställe som tidigare, i övrigt så är allt stuvat om till nya platser. Det saknas däremot lite låga växter, allt går upp till ytan just nu och det ser lite märkligt ut. Tanken är hur som helst att det för en gång skull ska se ut som ett riktigt växtkar, jag körde t.o.m ner en massa växtnäring... Seriöst värre. ;)
Salvinin dog för övrigt redan efter första natten efter flytten, det är svårt att spekulera i vad som hände men den såg rejält söndertuggad ut så antingen så blev den dödad av en attack och sedan halvt uppäten av malarna eller också har jaguarerna huggit den under natten och försökt svälja den men sedan misslyckats och spottat ut den... Grymt tråkigt är det i alla fall. :(
Zonatumen har däremot installerat sig riktigt bra och det ser inte ut att sluta så illa som det först verkade, den äter tillsammans med jaguarerna och ser inte ut att vara stressad eller på något annat sätt skadad. Jaguarerna har bara ca 20st yngel kvar och det är möjligt att det är detta som gör att de inte är lika aggressiva nu idag.
Alla fengäddorna har för övrigt börjat käka i 222-litrarn vilket känns MYCKET skönt... den stora senegalusen och lapradein skulle utan problem kunna glufsa i sig lilljaggan om de bara var nog hungriga...
Mvh Fredrik Isaksson