För mig är det idag enkelt, är jag inte intresserad av CB så finns det ingen endaste anledning att vara medlem heller. Allt det övriga föreningen erbjuder finns liksom eller går att göra ändå.
Artregistret visst är det fint å så men google funkar oftast lika bra eller bättre, tyvärr.
Tror syftet med föreningen måste klargöras o förnyas omedelbums.
Sen borde styrelsen och dom som bestämmer förbjudas att säga nej.
Jag förtydligar mig själv då. Personligen kan jag mycket väl sponsra föreningen med årsavgiften, jag kan betala det dubbla oxå om det skulle hänga på det.
Mina negativa vibbar som jag lyser upp tillvaron med är nog mest en frustration över hur jag tror väldigt många tänker och över NCS:s sätt att skrika NEJ så fort någon tycker något. Ajjabajja om man rör tidningen, egentligen är det Ajjabajja till alla nya förslag. Så till slut tänker man skit i det då.....
Fattar väl jag oxå att det inte finns någon patentlösning för att få fler att hänga med i föreningen.
Hemsidan kan jag numera tycka ha spelat ut sin roll även om den måste finnas kvar, men tror den måste få stämpeln som komplement till sociala medier. Det är FB som är NCS hemsida. Kan man spärra en del sköna saker på hemsidan, delar av artregistret eller liknande men ofta länka till det på fb, sänk sen medlemsavgiften för bara internet användare, man kanske kan betala 50:- för att komma in och få all information i länkarna typ betalar man 50:- så har man fri tillgång i 1 månad. Höj avgiften för dom som verkligen tycker om sin tidning, 300 eller 500 spänn om året vad spelar det för roll?
Om ni/vi:) verkligen ska ha tidningen kvar så måste saker från tidningen och fb integreras. Smarta inlägg från FB diskuteras djupare i tidningen och vise versa.
Viktigast av allt få in nya unga människor i styrelsen som brinner för hobbyn, en föryngring har skett och det är ett gott steg. Men det är väl dom yngre som har nycklarna till vad som fattas NCS.
Ursäkta om saker är lite luddigt skrivna men det var ett litet skrap på min yta. Nu ska vi ut i solen.:D