De kan knyta an till helt andra arter också... ynglet som nämndes efter Labiatushonan blev ensam kvar ur sin kull så när det blev dags för honom att flytta från 25-literskaret som han bodde i till kanske 2-3 cm längd valde jag att släppa honom bland Malawisar (mestadels mbuna men också vid den tiden Venustus) för jag bedömde hans chanser som störst där. Större centralare och SA har en benägenhet att se nya mindre fiskar som kost-variation till de vanliga pelletsen, vid ett tillfälle hade jag införskaffat 2 st Siamensis-malar, ca 10 cm som jag tänkte kunde hjälpa till att hålla bruna kudd-alger i schack men de hann bara ut ur påsarna så sögs dom ner i magen av var sin påpasslig Oscar. Labiatus-ynglet tydde sig till Giraffnos-malen som han trots storleken korrekt antog vara ofarlig för fiskyngel och fortfarande när han känner sig obekväm eller nattetid kryper han inunder Giraffen och tror sig kanske då vara osynlig... Har sett att fler yngel gärna hänger med nämnda mal och det är nästan säkraste stället att få ögonen på de minsta först, han har hjälpt mången ung Hongi den första tiden utanför moderns trygga förvar. Ber om ursäkt för grumligheten