jensklas Hej, Tänkte fråga mer vana ciklidkunniga angående eventuellt passande ciklider till vårt 54-liters akvarium. Som säkert många andra skulle jag vilja ha 2-4 små/mindre men (helst) färgglada ciklider i mitt lilla akvarium. Finns det passande arter som går ihop med neontetror och guppys? Vad jag förstår skulle iaf fjärilsciklid fungera. /Jens Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
jensklas Kolla upp apistogramma- släktet :) Där finns det flera fina som skulle passa:) Tack för tipset :) Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
jensklas Ska se live, men det är stor risk att det blir borellii Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
Erik-Ahlander Även apistogrammor är territoriella. Två hanar är olämpligt i ett så litet akvarium, men ett par bör gå bra om det finns gott om gömställen. A borellii är nog bästa valet.
jensklas Det blev borellii. Tyvärr dog hanen efter 3 dagar.. Kommer dock få en ny om en vecka. Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
jensklas Jag har för litet akvarium märker jag.. Om jag har en borellii-hane vore det alltså lite riskfyllt att köpa ett fjärilsciklid-par? Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk