Kilen Hej alla kunniga. Har ett 720L akvarium som ja gärna skulle vilja ha bättre belysning i. Har en 2M ramp med t8rör i tyvärr och tycker det lyser väldigt dåligt. Har ni några tips på andra ramper eller något för att få bättre belysning?
Kilen Massa olika led alternativ. Beror på budget. Men helt klart led. Åleds ville ha runt 10 000 för en ledramp på 2m
HakanM Sätt in lysrör Led för T8 ramp, gissar du har 58 W i rampen nu. byt till http://www.lamportillallt.se/energityp/led/t8-ledlysror/muller-licht-led-lysror-t8-6500k-2300lm-22w-58w-1500mm.html Runt 300-500 styck beroende på märke
faltaren Den är smart. Åleds? Köp ordentliga grejer på nätet. Den de har är.väl en sån ful alu med en ledlist i?
Kilen Den är smart. Åleds? Köp ordentliga grejer på nätet. Den de har är.väl en sån ful alu med en ledlist i? Hittar inga ramper till vettiga priser på nätet. Funderar på att göra som han skev här ovanför med led rör till min ramp :)
faltaren Nä beror ju på vad man är ute efter. De rören blir väldigt basic. Jag kan ju byta färgtemp i min osv.
Kilen Nä beror ju på vad man är ute efter. De rören blir väldigt basic. Jag kan ju byta färgtemp i min osv. Vad har du för ramp då?
faltaren Byggt själv. Men det kostar ju ändå. Bygger med cree och exotic ledar som kostar en del. Men ghls mitras är grymma. Dyra dock.
Kilen Byggt själv. Men det kostar ju ändå. Bygger med cree och exotic ledar som kostar en del. Men ghls mitras är grymma. Dyra dock. Sedär :) en annan är ju född med tummen mitt i handen
faltaren Sedär :) en annan är ju född med tummen mitt i handen Äh man lär sig. Kan lära sig allt på nätet 😄