Ja nu händer det saker. Som PR länkade till finns det medel med Flubenol. Även tidigare trådar i ämnet har rekommenderat pulver med Flubenol. Nu fick jag bara tag i pasta från Apoteket men jag provade med mycket intressant resultat. I ett 253 liters med gott om både posthorn och sandsnäckor satt jag i ca 0,5 cm sträng pasta. Nästa dag såg jag ingen sandsnäcka. Efter en vecka dök det upp några små sandsnäckor på en rot. En ny sträng 0,5 cm pasta . Sen den dagen har ingen sandsnäcka visat sig. Posthorn verkar de små ha försvunnit/minskat men de stora är kvar. Ja så stora posthorn som jag har nu har jag aldrig haft. Så förra veckan skulle jag så testa i ett 89 liters mede yngel och posthorn/sandsnäckor. Råkade trycka i för hårt i tuben så strängen blev snarare 4 cm än 0,5 cm som tänkt. Först såg strängen olöslig ut men efter en halvtimme var den borta/upplöst. Dagen efter så fanns inga synliga sandsnäckor vid liv. Däremot verkar Posthorn inte ha påverkats nämvärt. Det är ju helt underbart om detta visar sig vara helt sant. Alla sandsnäckor dör men posthorn överlever. Nå jag kommer inte att ropa hej ännu, minst ett år utan sandsnäckor vill jag ha innan den slutliga segern kan utropas.