imported
Hej,
Jag har gjort klart min bakgrund i frigolit och tänkte blanda färgpulver i sista lagren husfix. Någon som har tips på dels nyanser som liknar Malawi miljön och dels märken på bra fäger ?
mvh
Per
VaxaLatt
Kolla hos din lokala handlare på pigment i pulver form att blanda i.
Ang färger är de nog enklast att titta på en bild av en BTN bakgrund eller dylikt antar att det är en sådan du tänker efterlikna. Oftast går dessa färger under samlingsnamnet Jordfärger .. dvs umbra, ockra, guld ockra mfl…
Ang Pigment så fråga efter vilka som går bra att förtära.. oftast blir säljaren lite skakis då och tittar extra noga om dessa är fria från gifter.
Mrsonk
Om du ska lacka bakgrunden rekomenderar jag att måla den med vattenfärg. Lägg på med en svamp, blir mycket bättre färgskifftingar.
imported
Oscar, din bakgrund ser minst sagt snygg ut.
sarahkarlsson
Hej!
Jag undrar om det är någon som kan rekommendera något annat lack än epotex?
Om man nu lackar bakgrunden, är den då färdig för att användas sedan eller behöver den lakas ur?
fredrikr
Med Epotex behövs ett minimum av urlakning. Om man blandat helt korrekta proportioner bas och härdare, och blandat det perfekt, så finns det inget giftigt alls i den färdiga, härdade lacken. Om man har för mycket bas blir det ohärdad bas över, och det är ett gift som måste lakas ur. Om man har för mycket härdare blir det härdare över. Det bör också lakas ur, men det är i alla fall inte lika giftigt.
Andra lacker kan behöva mer urlakning.
kilova
Hej istället för lack kan du använda genomskinlig polyesterplast, lägg ett tunt lager funkar perfekt..
roni
Jag lade på färg igår, jag använde bara vanligt svart färgpulver. Det ser ruskigt bra ut riktigt nöjd.
imported_na10
HEJ:
JAG HÅLLER PÅ ATT BYGGA MIN BACKGROUND TILL EN 200 L.OCH ÄR I SAMMA SITUATION SOM SARACARLSSON, FINNS DET NÅGOT ANNAT ÄN EPOTEX, POLYESTER PLAST VAD ÄR DET FÖR NÅT OCH VAR KÖPPER MAN DET???.
TACK I FÖRHAND SILVER.