Lundensis
Jinnarparen: Underbart att se! Bra jobbat!
FI
chrillo: Förutom den skarpare kontrasten på mönstret så tycker jag man ser att det är större skillnad mellan den gula färgen på huvudet och den vitare på kroppen på Rapps jaggan. Det var väl lite grann det vi pratade om tidigare, att "svenska" jaggor är lite mer beige på kroppen än de amerikanska. Jag tror den kommer bli riktigt grann den där. :)
Extremt off-topic men har du sett jaggan som går i redtailkaret hos Rolle?
Det är min gamla jaguarhane!!!!! =D
Haha, så ballt att få se han igen, stor och kraftig(läs fet) och inte en gnutta skygg precis som jag kom ihåg honom. Väldigt trevligt åtserseende, han såg också ut att ha det bra i det karet vilket var roligt att se. :)
jinnarparen
citat:Extremt off-topic men har du sett jaggan som går i redtailkaret hos Rolle?
Det är min gamla jaguarhane!!!!! =D
...och var är honan?
Nytt på parachromis fronten härnere är att Stoby akvarieaffär lär ha fått hem Friedrichstahlii !!!! (5-6 cm stora)
FI
citat:Ursprungligen skickat av jinnarparen
...och var är honan?
Det var en från Piteå som hade köpt honan, Rolle ville inte dela på dem men kunden hade stått på sig även då han hade höjt priset för att få ha dem kvar som par. Lite tråkigt kanske men de var ju inget stabilt par direkt så vi får väl hoppas att honan i alla fall får det lite bättre hos den nya hanen.
citat:Ursprungligen skickat av jinnarparen
Nytt på parachromis fronten härnere är att Stoby akvarieaffär lär ha fått hem Friedrichstahlii !!!! (5-6 cm stora)
Härligt! =)
Och som en liten kontring från min sida så kan jag berätta att Guldfisken här uppe i Luleå kunde få in dovii! Och själv fick jag tag på 4st synspila idag!
Äntligen börjar det hända nåt på centralamerika-fronten. :)
Jag fick även tag på en stor bamsing till sebraciklid-hane med pannpuckel och 3st vackra honor som nu ska hjälpa natalcikliderna att få fram mat till fengäddorna. ;)
Och innan ni frågar... Jepp, det är fullt i karen. ;D
chrillo
Jo det stämmer FI vi såg din hane hos rolles :D jag gisade till och med på att det var din gammla jagga ;). Beställde precis yttefilter till 720liters. Blev 2st eheim 2217 filter. Du får komma hit och hälsa på då vi kört igång 720liters tycker jag =) och kika på jeff rapps jaggan.
chrillo
Det var faktist någon från pite som köpte vårt gammla jaguarpar också =)
Motaguensis
Jinnarparen: Gratulerer med yngel på freddiene :) Ser ut som du har fått de til å trives bra, og unger fra det paret hjelper sikkert på bestanden i Sverige. Veldig pent bilde av de. Jeg skal snart sette hunnen min sammen med hannen igjen også, og det ser jeg fram til. Her er detfortsatt masse motaguense yngel, og bedre foreldre har jeg aldri sett. De samarbeider meget godt, og deler på jobben.
Chrillo: Velig fin managuense, håper du får tak i ei fin hunne til han.
chrillo
Var precis med om det sjukaste på länge =). Vi skulle rengöra ytterfiltret till ett av våra kar eftersom vi ska sälja det och ge plats för 720liters karet som vi väntar på. Vad hittar vi inte i ytterfiltret om inte en livslevande jaguarciklid på 4cm i toppform. Där måste han ha levt i säkert 6 månader. Nu har vi stoppat han i vårat 105liters tills en bekant kommer och hämtar honom. Det roliga är att han inte är ett dugg rädd heller och ser ut att vara i fin form.
Bild på överlevaren
http://hem.bredband.net/b224266/lilljagga.jpg
Smått komiskt =)
Daniel-Odell
fy fan, helt galet!
Motaguensis
Hey
Nå er det noen oppdateringer på hjemmesiden min, hvis noen har lyst til å se. Blant annet bilder av motaguense par med yngel. Bildene er en måned gamle egentlig, har bare ikke fått ordnet med kameraet før nå. Motaguensene har blitt penere og større nå. Hannen er 15-17cm og hunnen 13-15cm. Mange andre bilder også, ingen av bildene er tatt med blitz, så man får stort sett se de riktige fargene selv om de ikke blir like fine på bilder som på ekte :)
Chrillo: Sykt at den lille rakkeren overlevde i filteret. Heldig når du fikk den ut av filteret.
FI
Motaguensis: Lite off-topic men ojojoj vilket festae-par! T.o.m. hanen är ju färggrann, grymt vackra firrar!! Min hane är rätt blek nu för tiden och det skarpa mönstret försvann för ett par veckor sedan, vet inte varför...
Motaguense-paret var också fint! Är det lekdräkten honan visar upp i de där bilderna? Ser riktigt vacker ut. :)
Motaguensis
FI: Takk :) Festae hannen har ganske mye rød farge i forskjell til den forrige jeg hadde ja :)
Motaguense hunnen ser egentlig sånn ut hele tiden, har fått enda litt mer farger enn på bildene i det siste, så skal prøve å få tatt noen nye snart. Din festae hann er jo meget vakker i forskjell til størrelsen! Kommer sikkert til å bli et prakteksemplar.
anli
Hallå! jag blev tvärt sugen på P. friedrichsthalli, men har inte orkat gå igenom denna maratontråd :)
Ser att de slutar på behändiga30 cm... hur är de i beteende jämfört med Motaguense? Aggresivitet mot andra CA, honor m.m.
Funder på att göra en storsatsning på CA i höst, det är de enda ciklider frugan gillar... :).. så mina SA åker väl väck då :(
anli
Aha... hittade denna beskrivning:
http://www.freewebs.com/american_cichlids/artsbeskrivelser1.htm
Motaguensis: Det låter som det är fisken för mig! Jag skall nog försöka fixa hem ett gäng.
Ps. jag märkte att jag inte behövde leta så väldigt långt bak i tråden för att få lite info :)
ChristianAlfredsson
Kan ni inte ro iland en artikel till CB om SA? Jag kan iofs skriva om Troffar i varje nummer.
Motaguensis
Anli: Friedrichsthalii er et godt valg :) De er ikke like aggresive som motaguense, vil egentli ikke kalle de aggresive, men meget tøffe mot de som prøver seg på de og er gode til å forsvare seg. Jeg har mitt par sammen med citrinellum "barred", festae og maculicauda, og det går fint utenom at festaene er litt harde mot de noen ganger, men de er også litt større. Mitt F1 friedrichsthalii par er 18 og 23cm nå, hunnen minst, og vokser godt. Håper du klarer å få tak i noen friedrichsthalii.
Motaguensis
Hey
Det er kanskje på tide at vi begynner å bruke denne tråden igjen, dette var jo en ganske intersant og spennende tråd.
Jeg har lagt ut noen nye bilder på hjemmesiden min, alle bildene er av motaguense paret med yngel :) De har kommet seg veldig i farger siden sist gang jeg tok bilder, og hannen er nå 17cm og hunnen 15cm. De går i et 325L alene sammen med en L-196a på 20cm. Nå har de endelig begynt å vise litt aggresion mot meg når jeg er i nærheten av yngelen, noe av det som fasinerer meg mest med denne hobbyen er når cichlidene beskyttet sine unger, og til og med tør å våge å angripe et menneske for å beskytte sine yngel :) Håper dere liker bildene og fiskene, gi gjerne kommentar :)
Har det skjedd noe hos dere andre som holder Parachromis arter?
Moga_
Hallo Preben:)
Friedrichsthaliiene mine ser ut til å planlegge lek nå.
De styrer noe voldsomt i 530. Faktisk så greier de ikke å bestemme seg for hvordan side av karret de skal bruke. De går sammen med guttulatus paret og dem har de greid å jage vekk fra sitt revir.
Håper de bestemmer seg for en side snart slik at guttulatusene kan få sitt revir tilbake.
Fikk A. lyonsiene i går. Var ikke så veldig store...kanskje 6cm. Ser ut til at de blir veldig flotte. Ingen av dem hadde noen skavanker på seg:)
Ellers så har sebra hunnen blitt veldig flott i det siste siden hun har gått sammen med festae yngelen ( støreste er faktisk 5cm! wow som han vokser) og fått ekstra stell. Nå venter det en hanne som skal få dame besøk snart:) Den ene festae yngelen er over dobbelt så stor som de andre. Det er litt tøft å se.
Sølvsømmene ser ut til å vil leke hele tiden, men blir jo aldri noe av:( arrgh:P Kanskje får jeg lek på de i julegave?
Motaguensis
Hey Ole
Står til?
Får håpe friedrichsthaliiene finner en side, sånn at det blir yngel igjen... Litt dårlig med F1 yngel i Norge nå, skal prøve å få yngel på mine å, de planlegger lek i 900L nå ;) Tøffe karer det her, festae hannen er flytta til 530L for å komme seg før hunnen bli sluppet nedi. Freddiene har tatt over hele akvariet sammen med Maculicauda hannen ;)
Jeg fikk også de nye fiskene på torsdag. 6 Vieja regani på 4-5cm, og 6 Tomocichla tuba på 3-5cm, den største og fineste døde før jeg kom fram, på grunn av mangel av oksygen i posene fra Imazoo, så jeg fikk en ny en, siden butikken bestilte 12stk. Har funnet ut at disse fiskene mest sannsynlig kommer fra Donald Conkel, hvis du ser på aquamojo sitt forum, er det en tråd om sexing Istlanum! Rå fine fisk, jeg fikk hvertfall, meget aktive og fine og friske, kan nesten ikke vente til de blir større.
Motaguense paret går fortsatt me yngel, må nok flytte de snart hvis de skal overleve, det er bare 5-10stk igjen, men de begynner å få størrelse.
Sebra hannen blir nok glad for dame besøk ja, og jeg blir glad på hannes vegne, for de skal produsere F2 yngel til meg ;) hehe
Kan du ta noen bilder av Lyonsiene og festae ynglene sånn at jeg får se? :)
Moga_
Står bra til ja!:)
Har lagt ut masse bilder på cichlidsoutheast:)