Liten update, plockade bort ett par stora rötter, det blev dålig balans och blev ändå rätt så gömda av växter.
Flyttat lite växter och kämpar på mot algerna. PH 6.6 nu och drop checkern är grön och fin! Tydligen gjorde nya reaktorn susen.
Beställt en Dsuny LED-ramp som jag hoppas kommer snart som ytterligare kommer att boosta. Funderar på att behålla en av dubbelramperna (två st T5) och köra samtidigt, borde ge även krävande växter tillräckligt med ljus.
Så det ser bra ut, lite väl mycket fisk (har lagt till 4 fjärilsciklider, 8 pansarmalar och 4 algätare) så det kommer nog att rensas ut en del guppies.
I skrivande stund, tänkte testa Bacopa compact som förgrundsplanta och även lägga till lite fler röda. Målet är lite av en Dutchscape.
59391
Flaskan får nu plats inne i skåpet då jag plockat bort den första bubbelräknaren. Slipper därmed en stor röd pjäs i rummet :)
59392
Till sist ett litet snabbt montage för att visa på tillväxttakten i ett kar med CO2 osv :) (på bilden ovan har jag beskurit rätt bra...) Visserligen lätta och snabbväxande växter men ändå, ganska imponerande.
59393