Att ha akvarium verkar vara beroendeframkallande...
Jag fick mitt första akvarium när jag var 7år, ett kittat akvarium på hela 37 liter, sen dess har det kaske spårat ur lite.
Berättade historien för kranföraren som levererade den stora frontrutan och han sa att det verkade lungt. Han menade att har man sådana där stora röda fiskar (han menade Koi) så kan det spåra ur ordentligt. Mer om detta kommer kanske senare.
Nu några fler foton:
Utbyggnaden är vad vi kallar en vinterträdgård och skulle anslutas till huset. Det började med att en del av takfoten på huset revs.
59133
Sen kom det en massa limträ till stömmen.
59134
Den sommaren så hade vi tur med vädret, väldigt lite regn.
ATTACH=CONFIG]59135
59136
Taket var nästan klart. Nu fattades bara lite glastak så att Frugans blommor skulle få bra med ljus.
59137
Glasen på väg in, vägde ca 80kg styck
59138
Lite bökigt att få isolerglasen på plats. Blev tvungen att bygga en liten rälsbana och vagn för att dra upp glasen.
Allt gick bra utan några missöden.
59139
De stora glaspartierna med skjutdörrar lyftes in.
59140
Nu gällde det bara att få dem på plats. Ett av partierna skulle flyttas runt hörnet och vi använde samma princip som när den stora glasrutan "rullades" in mha runda trästolpar under som hjul.
59141
Nu började inomhusarbetet. Plattan var ej så plan som jag ville ha den så det blev till att flytspackla lite. Vid det här laget så ville min rygg inte vara med och jag hade en del besvär med att böja mig. Sen ett antal år tillbaka så har jag börjat träna igen och ryggen mår nu mycke bättre.
59142
Fortsättning följer....