Om ni har läst mina andra projekttrådar så har ni säkert inte missat att jag gillar att ta bilder på utvecklingen. Jag vet att
jag eftersöker mer bilder i trådarna jag läser. Så varsågod:
59953
59954
59955
59956
Fick för mig att slänga upp några ljusramper på taket. Får tusan i mig be om ursäkt för det påhittet. Färgskalorna ballade totalt ur, hemskt mycket rosa och blått blev det. Kan ju i vart fall åtminstone berätta att jämfört med förra inlägget har bergen blivit rejält svartare. Jaja... :)
Bergdelarna är husfixade och färdigmålade. Nu ska de lackas två varv och jag räknar med att träden blir klara lagom till att lacken härdat och satt sig. Träden börjar ta form. Rötterna på högerträdet är klara, men det har inga grenar ännu. Vänsterträdet har dåligt med rötter men jag har kommit längre på grenarna. Blivit lite omvänt.
Det börjar närma sig! Det känns lite som dagarna innan julafton när man var liten. Tankarna börjar nu på allvar snurra mot vad för besättning jag ska ha. Landdelen är bestämt, minst två Större Madagaskargeckos är tanken. Trädlevande och går aldrig ner på land.
Men sen velar jag, Geophagus eller Apistogramma? Jag vill gärna ha ett riktigt ljust bottenmaterial. Dels för att jag tror det kan bli en snygg kontrast mot rötterna, dels för att på ett så effektivt sätt reflektera ljuset som letar sig ner genom 1.3 meter varierande terräng. Vattnet ska vara klart, inget svartvatten här inte! Apistogrammor gillar mörkare bottensubstrat om jag förstått det rätt?
Vad tror ni skulle passa?