Krypto Tänkte göra en nystart i akvariumet och inreda med lite granisten, såg att stenbolaget sålde 15 kg säckar för 129:- Eller vet någon någon affär i uppsala som också säljer denna stentyp. Tänkte först skaffa hålsten men det verkar vara dyrt i jämförelse. Mvh Kalle
DaRe Granit går utmärkt att använda, men är det någon speciell storlek du letar efter. Det finns allt från trappor i solid granit till sand
Krypto Lite varierande storlek så man kan bygga gömmor för både yngel o stora fiskar, det e planen iaf
DaRe https://www.stenbolaget.se/natursten/granit/ Annars kanske ett grustag, de brukar ha stenar i olika storlekar, jag bor i Stockholm och brukar åka till Rydbokrossen, men sten till akvarierna hittar jag främst på tomten
Erik-Osterlund Gå en sväng i skogen så får du motion, styrketräning och sten i ett och samma paket. Gratis är det också :)
Kawasa Bästa metoden tycker jag också ;) Erik ÖGå en sväng i skogen så får du motion, styrketräning och sten i ett och samma paket. Gratis är det också :)
Krypto Tycker inte dom stenar jag plockat har någon fin färg, vill ha mer svarta stenar, som typ dom här:59410
Trafter Tänk på att dina stenar inte kommer behålla den ljusa färgen, de kommer bli mörkare med tiden då alger börjar få fäste :)
Erik-Osterlund Om du vill att alla stenar ska vara från samma bergart så finns det inget annat alternativ än att åka och köpa sten. Personligen bryr jag mig inte så där jättemycket eftersom det ändå brukar bli alger på stenarna efter ett tag och då ser alla stenar likadana ut :)
JRB Annars så finns det stenar av alla tänkbara färger i den svenska naturen, jag har plockat svarta, bruna, röda och vita... sen blir alla gröna som Trafter och Erik skriver :)
delfin61 Fantastisk sten finns i Gylsboda och Hägghult kring de gamla stenbrotten. Ligger i nordöstra Skåne. Svart diabas! Plockade där från mitten av 70-talet! Mycket sten skickades till New York för byggandet av Empire State Building! Nu kan man fiska i Gylsbodabrottet! Fin laxöring. Semestertripp?