citat:Ursprungligen skickat av Micke
Visst kan de jagade fiskarna dö av stressen. De vanligaste åtgärderna är att skaffa fler fiskar och skapa fler gömställen. Ditt akvarium är på 240-liter vilket jag tycker är i minsta laget för mbunas, jag brukar rekommendera minst 300-liter. Fler hanar bör du därför inte skaffa, det finns helt enkelt inte plats för fler revir. Det bästa du kan göra är att komplettera med fler honor och se till att det finns gott om gömställen i akvariet. Med fler honor sprids hanens aggressivitet på flera fiskar och det brukar hjälpa. Om du bygger upp inredningen med stenar ska du se till att inte bra lägga dem i en hög utan se till att det blir gott om grottor och skrymslen mellan dem.
Lycka till!
Jag möblerade om i akvariet i förr går. Nu har jag en massa grottor och utrymmen...men mer honor säger ni då...okej. Då blir det 2 Zebror och 1 Saulos...pengarna vill inte mer om man säger så...eller ska jag skaffa 2 Saulos och 1 zebra istället? Behöver Saulos hanen fler honor av sin egen sort eller fler Zebror att "hacka" på?