bigtony tjena sitter och funderar på om det finns nån lite större (30 cm) ciklid som är lika snäll som chokladciklid. och som inte äter upp växterna! :) nån som har nått förslag? för tillfället har jag en större chokladciklid. och större men snälla gäddciklider.
bigtony Aequidens skulle jag föreslå om du vill hålla dig till SA. tackar! kollade fisk sök lite och Aequidens sp. jenaro herrera fanns ju och beställa de kanske kan vara nått. biotop är inget jag har heller så de gör inget om de är en centralamerikan tex
bigtony Centralare är generellt aggressivare än Sydamerikaner så det är nog ändå inget att rekommendera nehe okej då är de inget å tänka på. Aequidens sp. jenaro herrera då är de nått du har erfarenhet av? hur dom är i betende och så
DaRe Jag har haft dem. De är stora, men inte alls aggressiva. Dock kan de med lätthet bli dominanta i ett akvarium, men mest genom att ställa sig ivägen. Bifogar bild på mina5979659797
bigtony jätte fina dom där :) de låter som dom är precis som chokladciklider de där i beteende :) får försöka leta på nått lite större exemplar som ja kan sätta ihop med mina direkt.
JRB Påfåglar är snälla, dock alltid hungriga och aktiva men jag har aldrig sett några tuffa revirbråk, tror inte de äter växter heller.