Mikael-W
Terve
Ciklidistit ja Helsingin Akvaarioseura järjestävät kirjoahvenviikonlopun Helsingissä 1-2.11.2003 Ohjelman ja muuta tietoa löydät Ciklidistien kotisivulta
http://www.aquahoito.info/suomi/ciklidi/ciklidistit.php
Tervetuloa
Mikael W
Ola-Svensson
Hej
Finns info på svenska eller engelska? Jag planerar att komma hursomhelst. Har inte bokat båt än dock.
Jonne
Det är ju bra att man förstår......????????? Kan man inte skriva detta på svenska eller engelska?
Kjell-Fohrman
Vi ser fram emot en kortare rapport (på svenska tack) med foton från mötet till Ciklidbladet Mikael.
Tervetuloa
Kjell
Mikael-W
Hej allesammans
Vad gör man inte för att få lite uppmärksamhet. Jag är överväldigad av den fina feedbacken.
Alltnog, det handlar om en Ciklidträff i Helsingfors, veckoslutet 1-2 november 2003. Arrangörer är ciklidföreningen Ciklidistit och Helsingin Akvaarioseura (en av akvarieföreningarna i Helsingfors).
Program Lördag
Jukka Järvi, videoföredrag från 2 resor till Tanganjikasjön (på finska)
Oldrich Rican, Development of adult coloration in neotropical cichlids etc (på engelska)
Thomas Weidner, South American Earth-eaters (på engelska)
Söndag
Thomas Weidner, Fishing Trip to Peru in September 2003 (på engelska)
Tony Andersson, Lake Malawi Cichlids (på engelska)
Pertti Rassi, Tanganjikasjöns malar (på finska)
Mikael-W
Mera info (fick ej plats i föregående svar):
Lördag kl 10.00 - 15.00
Söndag kl 11.00 - 16.00
Plats: Zoologiska Museet, Norra Järnvägsgatan 17
Inträde 25 eur (inkluderar båda dagarna)
På lördag kväll har vi middag på restaurant Perho (promenadavstånd från museet), 25 eur/person.
Övernattningsförslag: Hotell Helka, Norra Järnvägsgatan 23, 65 eur för enkelrum, 89 eur för dubbelrum.
Anmälan genom inbetalning senast 15.10.2003.
Vill Du ha mera info så sänd mig ett e-mail.
Ola-Svensson
Nu har jag bokat biljett med Viking Line. Stockholm - Helsingfors tors 30/10, 16.50. Helsingfors - Stockholm, sönd 2/11, 17.30.
Intresseklubben antecknar eller hur det nu är man säger.
Ola-Svensson
Hej
Jag får lov att tacka Ciklidistit och alla Finländare för ett utsökt arrangemang.
Mikael-W
Tack själv Ola, det var jättetrevligt att Du var med.
Nästa gång blir det kanske några fler som vågar komma.
Idag är finländarna trötta men lyckliga.