citat:Ursprungligen skickat av Micke
".
Vad finns det för andra fiskar i akvariet, vad får de för foder, vilka vattenvärden är det i akvariet och hur stort är akvariet?
Dom simmar med 8 st Protomelas Taenioulatus och 6 st copadichromis mbenji,dom inkl steveni är VF och kom i karet för 6 dagar sedan totalt 22 vuxna djur i ett 480 liters med ett 950 liters utefilter med 4-5 liters burk till och en 750 liters cirkulations pump.
Fodret blev jansonsRäkmix och en väldigt liten del OSI flingfoder (den röda burken)
ph värdet är ca 7.5 - 8,lite svårt att avläsa mer exact med pappers skaler
dom andra faller inom det någorlunda vida omfånget enligt skalerna som iof kanske inte e dom enklaste att avläsa.
Ammoniakförgiftning är det närmaste jag kommit med mina gissningar. klantade mig och började mata dagen efter burken är dock inkörde sen ett år så biologisk fauna fanns i filterbehållaren.
Alla fiskarna är pigga och simmar runt,ingen som gömmer sig och står o hostar som dom brukar vid bukvattensot....men 2 st ähar iaf slutat äta o visar ett väldigt litet intresse för maten,jag har slutat mata nu iof och gjort ett 70procentigt vattenbyte och tillsat 2promille salt och medicinerar med Aquafuran.Utefiltret är bortkopplat och går i en hink så länge.Bara syresättning och cirkulation pågår i burken nu.
Mvh
Niclas