citat:Ursprungligen skickat av Henrik Giertsen
Så en liten hilsen fra Oslo. Jeg har fulgt med på dette forum en stund, og er imponert over kunnskapen som her finnes. Selv har jeg drevet med SA og CA Ciklider i -tja 20 år eller så.
For tiden så har jeg en del artige CA fisk. herunder ett par H.Bocourti som ikke vil leke uansett, og har da prøvd alle triks som finnes. Det er imidlertid en erfaring de også har ellers med denne fisken. Matcher ikke paret, vel så ingenting... Fiskene er imidlertid kjempeflotte 35cm+ med kjempeflotte farger.
Videre så har jeg en del Uropthalmus, V.maculicauda, V.Synspillum, V.regani, N.Istlantum, A.Lyonsi, og sist men ikke minst er en liten Theraps med ett av de navnene som er umulige å uttale; Coeruleus.
En del Gephaguser og noen diskus er også i kjelleren.
Vel dette var en liten hilsen fra Oslo.
Henrik
Hei Henrik
Velkommen til forumet :)
Jeg bor i Ålesund, masse fin fisk du har.. Har du en ekstra Vieja maculicauda hunne, har selv en VF hann på 35cm, som gjerne skulle hatt en partner? Har du bilder av noen av fiskene dine?
Jeg holder også på med mellom- og søramerikanske cichlider, og har holdt på i 6år nå. Her er de artene jeg har nå:
Parachromis motaguense "red tiger" avlspar med yngel+en ekstra hunn (bilder på hjemmesiden min)
F1 Parachromis friedrichsthalii avlspar
VF Vieja maculicauda hann
4 Paratheraps fenestratus
3 Amphilophus citrinellum "barred"
VF Nandopsis festae avlspar
Amphilophus labiatum avlsparpar, blir hentet av en venn i morra
Jeg har også noen fisk jeg starks skal selge, en managuense hann, 2 salvini hunner "red breast"..
Har du hatt yngel på dine Istlanum?