citat:Ursprungligen skickat av FI
jarinen: Så carpinten blev för aggressiv? Började den ge sig på de större synspilorna?
Mvh Fredrik Isaksson
Synspilorna är så pass stora, hanen närmar sig 30cm och honan dryga 20 cm så dom rör sig fritt hursomhelst, tomocichlan och Zebran är ett par divisioner mindre och carpinten var i samma storlek som dom, så det jag menar är att carpinten får lite för mycket utlopp för sitt naturliga beteende, då den i mitt fall hade 2 opponenter bara.
Det blir liksom det här att allt som är inom synfält måste motas, min tidigare erfarenhet är att man i viss mån faktiskt kan befolka bort det här beteendet om man har mycket likvärdig fisk, en carpinte är värre i mitt 540 i nuläget än ett par carpinte var i 222an faktiskt med en hel del sällskap. Det här med att befolka bort fiskens beteende är inget jag vill hålls på med nu,och det är väl inte så lämpligt att göra så heller, så jag lämna tillbaks fisken vilket i o för sig var uppgjort från början med handlarn om det inte skulle funka.
Näe den gav sig inte på Synspilorna, men hade lite för intressant beteende i övrigt, och som jag sa tidigare så har jag haft nu en dryg månad och fortfarande en beställning på Vieja zonata,bifasciatum eller fenestrata, så fort det dyker upp hos nån grossist så tar dom hem.
Får jag hem nån av dom så ska zebran ur karet ochså.
Hur var det, du har carpinte själv va ?
Mvh Jari