sofie
Har 8 discosar på 6 cm och jag tycker att de växer lite dåligt. Dom går i ett 540 liters kar, byter vatten (ca 1/2) varje vecka och matar 1 -2 ggr / dag med röda mygg, discusmix och ibland räkmix. Har haft dom i ca 5-6månader och de var ca 5cm när jag köpte dom. Borde jag mata dom mer eller med annat foder????
JohanW
1.Ingen inredning eller bottenmatrial.
2.Oxhjärtemix 4 ggr/dag
3.Dagliga stora vattenbyten
4 30 gradigt vatten.
Det är inte vackert med det funkar....
JohanW
1.Ingen inredning eller bottenmatrial.
2.Oxhjärtemix 4 ggr/dag
3.Dagliga stora vattenbyten
4 30 gradigt vatten.
Det är inte vackert med det funkar....
sofie
Det där med ingen inredning blir nog svårt. Med matningen 4ggr och vatten byterna får jag ta och testa. (Där är 30c i vattnet.)
Tack för hjälpen.
sofie
Det där med ingen inredning blir nog svårt. Med matningen 4ggr och vatten byterna får jag ta och testa. (Där är 30c i vattnet.)
Tack för hjälpen.
JohanW
Små diskus kan matas upp till 6 ggr/dygn
JohanW
Små diskus kan matas upp till 6 ggr/dygn
sofie
Ok. är det bäst att ge dom discusmix?? Hur är det med mysis, cyclops, mygglarver??
sofie
Ok. är det bäst att ge dom discusmix?? Hur är det med mysis, cyclops, mygglarver??
Leopoldi
Mysis är bra. Mygglarver är mest som godis.
Leopoldi
Mysis är bra. Mygglarver är mest som godis.
kajp
Det beror också på vilka varianter man har. Typ Blue Diamond/Leopard
har mycket trögare tillväxt.
kaj.p
www.hallandsakvaristerna.org
www.diskus-varberg.com
kajp
Det beror också på vilka varianter man har. Typ Blue Diamond/Leopard
har mycket trögare tillväxt.
kaj.p
www.hallandsakvaristerna.org
www.diskus-varberg.com
Svante
Det låter som om dom har stannat i växten. Dom kommer förmodligen inte bli fullstora. Är ögonen stora i förhållande till kroppen ? Själv så matar jag bla. med Tetra-Bits, vuxen artemia, räkmix, oxhjärta och levande foder så som Daphnia Magna, "vita maskar" daggmask mm. Jag tror det är viktigtmed en varierad kost.
Svante
Det låter som om dom har stannat i växten. Dom kommer förmodligen inte bli fullstora. Är ögonen stora i förhållande till kroppen ? Själv så matar jag bla. med Tetra-Bits, vuxen artemia, räkmix, oxhjärta och levande foder så som Daphnia Magna, "vita maskar" daggmask mm. Jag tror det är viktigtmed en varierad kost.