Jag klipper in Pjotr's inlägg från förra tråden.
citat:Ursprungligen skickat av Pjotr
Hej och Gott Nytt År på Er alla!
Tänkte bara visa en liten filmsnutt på hungriga Jaggor m.fl.(Ursäkta den tillfälliga fisksoppan men fler och större burkar är på väg, se Zoonen).
http://w1.216.telia.com/~u21602544/540-mat.mpg
Gott Nytt år till dig också.
Fin liten filmsnutt, hur stora är jaggorna? Den största ser ut att ha dragit iväg ordentligt på längden jämfört med de andra. Han ser för övrigt ut nästan exakt som min hane då han var liten, så se till att dra in på maten så att han inte blir en gris. ;)
Det är tråkigt att börja den nya jaguartråden med tråkiga nyheter men här hos mig så har firrarna fortfarande inte lekt... Hanen har stundtals gjort allt i sin makt för att döda honan, så har det i alla fall sett ut, det har dunkat i rutorna och det har gått svallvågor i karet... Jag har minst sagt varit orolig.
Men av någon anledning så verkar hanen ha lugnat ner sig lite nu, honan har som vanligt fintat bort honom och det är han själv som har dragit på sig flest skrubbsår då han har brakat in i någon rot eller annan inredningsdetalj... Han spänner sig fortfarande och håller på men attackerna blir färre och färre.
Det har ju varit svinkallt här uppe i Luleå, 25-30 minus, så tempen på akvarievattnet har sjunkit till 21-22grader, det är möjligt att den sänkta temperaturen kan ha lugnat ned hanen litegrann, men jag har inte så bra koll på hur temperaturen och temperamentet samverkar med varandra så det här är bara rena gissningar... Vilket som så är det skönt att det värsta nu verkar vara över.
Kan inte ni andra jaguarägare också skriva någon liten rad om vad som händer i era kar så att vi får igång tråden igen nu när det är ett nytt år och allt.
Mvh Fredrik Isaksson