Här är en dassig liten 15 sekunders film på 4MB då jag matar firrarna i 375an, kvaliteten är usel men jag slängde upp den på servern i alla fall, är ni uttråkade och har lite att göra så kan ni ju alltid ladda ner den. ;)
http://erland.homeip.net/%7Efredrik/akvariefilmer/matning_375liters.mov
Nyhetsmässigt så verkar jaggorna nu göra sig redo för lek, de har skottat undan sanden från ena halvan av karet(syns på filmen) och äggläggningsröret på honan har börjat titta fram. Men den här gången så ska jag inte låta dem ta hand om ynglena, jag tänkte göra ett försök med Viejorna som jag just har skaffat och blir jaggorna för bråkiga så plockar jag bort äggen/ynglena så att det inte blir problem. Det är dock mycket fisk i karet just nu så förr eller senare så kommer jag nog att tvingas sälja jaggorna då jag inte tror att både jaggorna och viejorna kan samsas i längden i mitt lilla kar.
Är det någon här i tråden som är intresserad av 2st pigga och glada 25-30cm stora jaggor så kan ni ju alltid höra av er, i så fall så reserverar jag dem åt er på Rolles Akvariecenter i Luleå. Men det är ingen kris än så länge så vi får se när detta _hemska_ inbyte kommer att äga rum.
Hur som helst så blir det ett tungt avsked... Kanske det värsta avskedet hitills då det gäller akvariefiskar... men jaggor hittar man trots allt lite då och då så jag resonerar som så att det alltid går att skaffa nya jaggor och börja om på nytt vid ett senare tillfälle.
Mvh Fredrik Isaksson