Kjell-Fohrman
Hej,
Nedanstående personer (som inte var medlemmar 2003) har löst medlemskap för 2004.
Ole Petter Urholmen, Leiv Stensen, Martin Lindell, Tomas Gustafsson, Göte Öberg, Josef Johansson, Lina Andersson, Patrik Buzas, Morgan Enberg, Stefan Iderström, Bengt Fogelberg, Tryggve Johansson, Robin Nilsson, Andreas Wessberg, Petter Claesson, Andreas Moberg, Jesper Blomgren, Hans Dahlberg, Magnus Mattiasson, Joakim Sundman, Bengt Jonasson, Jens Wittström, Erland Isaksson, Pontus Lidbrink, Torbjörn Winsth, Rolf Wiberg, Mikael Carlstedt, Joakim Brage, Håkan Bergknut, Fung Vuong, Douglas Söden, Johan Karlsson, Ann-Sofi Björsson, Patrik Andersson, Caj Flygar, Tomas Nilsson, Jonas Persson, Peter Kjell, Jan Bergström, Christofer Skoog, Petra Lindelöf, Rodley Kulathilanka-Fonseka, Per Tell, Ellinor Forssander, Tore N Haraldsen, Andreas Hultberg, Magnus Nilsson, Mattias Grundberg, Fredrik Erlandsson, Bo Zettergren, Glenn Wouda, Mikael Andersson, Niclas Larsson, Viktoria Sandlund, Peter Davidsson, Robert Johansson, Mats Hall, Christer Abrahamsson, Harry Lundin, Thomas Frick och Matias Sundelin.
Vi önskar er välkomna och ni kommer att få era medelmskort samtidigt med övriga en vecka in i februari.
Ciklidhälsningar
Kjell
StefanL
Verkligen oerhört kul med dessa nytillskott. Jag tror att 2004 blir ett rekordår i medlemsantal...
Får alla sina medlemskort utskickade, både nya som gamla medlemmar?
Kjell-Fohrman
citat:Jag tror att 2004 blir ett rekordår i medlemsantal..
Det hoppas jag också men det är fortfarande 372 av förra årets medlemmar som ännu inte löst medlemskap för i år.
citat:Får alla sina medlemskort utskickade, både nya som gamla medlemmar?
Svar Ja.
Ciklidhälsningar
Kjell
StefanL
372...hm...nema problema! Vi är ju bara 28 dagar inne på det nya året!;)
Det är en del "slow-starters" här (inkl mig själv - har betalat nu) så det finns ingen oro alls att rekordet inte slås...:D
Men det vore ju bra om alla 372 kunde "plugga ur"...och fixa iordning siffrorna.:D
tropfrog
På listan över nya medlemmar kan ni lägga Magnus Andersson, jag betalade medlemmsavgiften idag :). Nu är det bara att hoppas fotona på mitt kar från tävlingen är med i första nummret av ciklidbladet :)
MVH
Magnus
Kjell-Fohrman
Kan väl nämna att i uppräkningen ovan är de med som vi hade fått in betalning från den 22/1 (vilket innebar att de betalade 2-3 dagar före detta).
Ciklidhälsningar
Kjell
Bjarne-Strang
Hmm? Jeg betalte 16/1 til norsk konto: 08061905902
Bjarne Sætrang
Kjell-Fohrman
OK, borde ha nämnt det - datumen i mitt ovanstående inlägg gäller för de som betalt in på det svenska kontot. För de som betalt in på NCS konto i Norge, Danmark eller Finland tar det det flera dagar längre tid innan de når oss.
Ciklidhälsningar
Kjell
imported
Jag kan ju passa på att ställa en fråga här då.. Vad har man för fördelar med att vara medlem i NCS? Har funderat på att bli medlem, men vill bara veta det först..
StefanL
För de 250kr man betalar in i medlemsavgift så får man t ex 4st nummer av Ciklidbladet (just nu på 48 kvalitativa sidor) och sedan så har man genom föreningen möjlighet till rabatt på sina inköp (oftast 5-10% på fisk och tillbehör) om man handlar ifrån någon av de ciklid affärer som står noterade på Ciklid.se´s första sida.
Detta är en del av det som ges, om det finns något mer som är till fördel så får gärna någon skriva det jag glömt...:D
Ola-Svensson
En del av svaret står i
http://www.ciklid.se/faq_artikel_visa.asp?NR=693 dvs. ciklidblad, rabatt förutom själva medlemskapet. Här på ciklid.se finns det några fördelar också som att lägga upp bilder, ha en bild på sig själv mm.
imported
Okey.. Tack får svaren.. Ska kolla lite mera på detta.. :D
malawi_voodoo
woho jag finns med!!!
fast jag har vart medlem förr bara så ni vet ;)
hoppas att 2004 blir ett bra ciklidår!
om jag har myckjet tid över sen i sommar så ska jag banne mig skriva en artikel till Ciklidbladet oxå!
Hade!!
Micke
citat:Ursprungligen skickat av malawi_voodoo
woho jag finns med!!!
fast jag har vart medlem förr bara så ni vet ;)
hoppas att 2004 blir ett bra ciklidår!
om jag har myckjet tid över sen i sommar så ska jag banne mig skriva en artikel till Ciklidbladet oxå!
Hade!!
Redaktören hoppas givetvis att du får mycket tid över till artikelförfattande i sommar.
Fler medlemmar får gärna följa "malawi_voodoo's" goda exempel.
Henrik-Dehlin
citat:Fler medlemmar får gärna följa "malawi_voodoo's" goda exempel.
Jag har en artikel som är nästintill klar som handlar om att starta ett akvarium med A.Christyi,P.Ornatus och P.Electra...Men tyvärr har jag inga bilder nån av alla bra fotografer här i NCS som har lust att komma och hjälpa mig??:D
För med kameran jag kommer åt så blir bilder jätte bra..INTE!..Kanske är det för att jag står bakom kameran med;)
Micke
Givetvis är det roligast med bilder på dina egna fiskar om det går att lösa. Annars har NCS gott om foton i sitt arkiv som kan användas, så låt inte fotona vara något hinder.
Henrik-Dehlin
Nej det är det jag har tänkt på,Visst kan jag skicka in den och ni lägger till bilder som ni har,Men nja jag vill nog ha egna bilder känns lite roligare så :P..Men jag ska kolla runt lite med sånna jag känner och så ifall det går att fixa en hyffsat kamera i några dagar.!
Ralph
citat:Ursprungligen skickat av Tricella
För de 250kr man betalar in i medlemsavgift så får man t ex 4st nummer av Ciklidbladet (just nu på 48 kvalitativa sidor) och sedan så har man genom föreningen möjlighet till rabatt på sina inköp (oftast 5-10% på fisk och tillbehör) om man handlar ifrån någon av de ciklid affärer som står noterade på Ciklid.se´s första sida.
Detta är en del av det som ges, om det finns något mer som är till fördel så får gärna någon skriva det jag glömt...:D
En annan bra grej är erbjudandet man får i slutet av året, att köpa diverse produkter till ordentligt nedsatta priser. Böcker, filter, foder och lite allt möjligt har det varit tidigare år. Bara där tjänar man fort in 250 pix!
Tony
Annars kan man vara medlem just för att NCS som förening skall finnas. Själv har jag nog inte utnyttjat rabatterna mer än någon enstaka gång (har visserligen fördelen att befinna mig i göteborg dagligen). Tycker även att forumet och köp/sälj är det jag värderar högst.
Kjell-Fohrman
Nedanstående personer (som inte var medlemmar 2003) har sedan föregående rapportering löst medlemskap för 2004
Minna Palm, John Weiselberg, Bjarne Sätrang, Mikael Karlsson, Martin Myhr, Magnus Petersson, Tony Rosenqvist, Dan Andersson, Vitaliy Fedioutchek, Ivan Westerberg, Magnus Ynglöv, Jan-Olov Willerström, Jonas Martinsson, Stefan Larsson, Magnus Gustavsson, Linda Ivarsson, Tomas Lundahl, Dennis Svensson, Camilla Söderström, Stephan Ekström, Magnus Andersson
Vi önskar er välkomna och ni kommer att få era medlemskort samtidigt med övriga om lite drygt en vecka.
Ciklidhälsningar
Kjell