Daniel-Odell
Har nu gett bort de "oönskade" individerna ur grupperna ja köpte november. dessa exemplar håller jag nu på och göder upp till förhoppningsvis imponerande fiskar:
http://www.cichlidmadness.com/forums/index.php?act=ST&f=6&t=1941
Alexander-Ylipaa
Härligt!
Skitsnygga!
StefanL
Snygga firrar...särskilt den andre...men vad jag sett av större exemplar så har du ena riktiga juveler på G!
Daniel-Odell
Två bilder till i samma tråd :)
pleco
Nr2 var jätte snygg ,vad är det för fisk?
Daniel-Odell
Vieja Synspila
http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=223
Den lär nog aldrig se ut som den fisken Ad har fotat men man kan ju hoppas :)
pleco
hmmm..jag tycker den är snyggare utan pannpuckel .
jarinen
Är det hanar du valt ut eller? Fin Synspila! Hur klarar den sig med dom andra? Jag har själv aldrig haft en sammansättning så att mina Synspilor behövt hävda sig mot andra så det vore intressant att veta hur den klarar sig mot dom andra.
Vad är n:r 4 för fisk? Doovii?
Dom övriga är ju inga söndagsskolebarn så att säga ;).
Mvh Jari
Daniel-Odell
jarinen: jag har försökt att välja ut hanar, och är säker på alla utom synspilan. 4:an är en renrasig citrinellum, avkomma till cichlidscenes ACA-vinnande "big head".
http://www.tangledupincichlids.com/images/citrinbar.jpg
Håll i dig nu, av dessa 4 centralare är bara en aggresiv. Synspilan.
jarinen
Gulp!!!!
Kravlar mig opp efer att ha svimmat! ;)
Synspilan bossar runt alltså, där ser man.
Jaha , citrinellum, du har en trevlig uppsättning där! Verkligen.
Mvh Jari
Daniel-Odell
Lite mer bilder inlagda i tråden på cichlid madness
anli
Orm, det blev en schysst samling till slut! Och karet med.
Trimacen har ju faktiskt ett väldigt bra huvud. Ingen tvekan om att du valde ut rätt...
Midasen verkar ju lovande oxå... bara drömfiskar!
Känns bra va!
FI
orm: Grymt vackra firrar, hela bunten ser ut att hålla suverän kvalitet! Jaggan är givetvis min favorit... vad annars? ;) ...men synspilan är hack i häl, otroligt fina färger. =)
Du ska ha mycket beröm för inredningen av karet också, snyggt med alla olikfärgade stenar och högen med "bråte", väldigt naturligt utseende. :)
Mvh Fredrik Isaksson
FI
En sak till...
Hur många skivtetror har du? Kan du filma lite så att man får se karet i rörelse, jag har själv funderat på att skaffa skivtetror till jaguarkaret men törs inte då jag inte vet om de skulle sabba eller förbättra utseendet på karet. Är de väldigt stimmiga/stressiga eller simmar de i en ganska lugn takt?
Daniel-Odell
anli: jag är faktiskt, för en gångs skull, väldigt väldigt nöjd med både fiskarna och inredningen. Jag känner att jag kan njuta av karet på ett sätt jag aldrig upplevt förut.
FI: det är 5 skivtetror däri. Jag har filmat lite, ska convertera till bra format å lägga upp snart. De är "tetriga" av sig i allmänhet ... lite småhispiga och kan inte stava till "stim". Men är robusta och tappar massor med fjäll när de får en smäll av en ciklid, ser skitkul ut som det snöar silver i karet :D
jarinen
Härlig inställning till stryk;).
Jag skulle bli nervsvag.
Jari
Daniel-Odell
det är inte så farligt som det låter, de verkar tappa fjäll väldigt lätt bara.
FI
Tappar de fjäll så att de ser risiga ut eller ryker det bara något fjäll då och då utan att man egentligen noterar att de är borta?
Lejonmarie
Härlig samling!
Jag var lite inne på att köra med bara hannar jag oxå, en stund när jag hade Trimacen hemma! men han har fått ett bättre hem, (känns bra Anli, snygga bilder)!
Jag kör vidare med min favorit! Synspila paret som precis har försökt sej på en lek, men det blev romkorn i några dar sen var de väck :(
Men det är på sät och vis en framgång för ej ändå för det visar att de vill vara ett par fast jag parata ihop dem
Snygga bilder och en härlig färg på Synspilan.
Ps, jag ska fota min synspila hane lite mer så får ni se en puckel som är på väg! ;)
jinnarparen
orms "oönskade" befinner sig nu i Genarp för vidare tillväxt. Vi får se vad jag kan åstadkomma med dessa.
En fråga orm, din synspila hur stor är den?
Som du kanske minns så köpte jag ju en del synspila av jeff, "juveniles from most outstanding red race I know!". Än så länge imponerar de verkligen inte, den största är runt 10 cm.