FI Jo jag blev precis medlem, det verkar vara ett rätt bra forum, inte så mycket tjafs av det jag har sett så här långt. :) Vet du om fiskarna på bilden är carpinte eller carpinte "escondido"? Blir vanliga carpinten så där vacker så spelar det ju knappt någon roll om jag bara skulle ha honor då honan såg ut att vara lika vacker som hanen. Grymt vackra firrar! :)
Daniel-Odell Så vitt jag vet så är varianten/fenomenet/försäljningstricket Escondido rätt nytt. Så det är nog bara ett fint fulllvuxet par Carpinte.
Razer Hej igen jag bara undrade om någon vet om carpinte färgar om som cyanoguttatus när dom leker? då i mitt förmodade cyanoguttatuspar endast honan färgade om under leken? som för övrigt misslyckades då alla romkornen blev vita efter tredje dagen för att sedan bli uppätna.... 8sorligt men sant) tacksam för svar!
Daniel-Odell http://www.aquamojo.com/escondido/escondido.html scrolla ner så har mojo bilder på sina carpinte i lekdräkt.
Razer Ja där ser man.. dom gjorde det i alla fall, näe det var bara nåt jag fick för mig då "hanen" i paret inte färgade om under leken plus att han har större blåa fläckar än honan, så jag misstänkte att det var en carpinte jag fått tag i... jaja får se om nästa lek lyckas i stället.. tack orm för rådet!!