Ola-Svensson Menar du inte Archocentrus alt. Neetroplus alt. Theraps alt. Hypsophrys alt. Cichlasoma panamensis (Archocentrus är det "mest" giltiga tätt följt av Neetroplus)? Vieja panamensis är samma sak som V. macilacauda. Den senare är relativt vanlig i affärer åtminstone jämfört med den föregående.
Daniel-Odell jag är rätt säker på att hon menar: http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=42 nej, aldrig sett eller hört nån som har, varken här eller på de amerikanske forumen jag frekventerar.
anli Tja, har oxå sneglat på den där firren! Behändig storlek faktiskt.. synd om den bara finns i Ad Koonings foroalbum...
Daniel-Odell i aqualogen finns 4 olika varianter. 3 av dem är tuffare än bilden på zoopet. där kallas den Neetroplus Panamensis.
anli Den förbaskade Aqualogen! varför köpte jag inte den! Den fisken får man hålla koll på... vem vet var den kan dyka upp?
Linda-A Hej igen! Det var just den som jag menade.. Det var ju synd att den inte var vanligare.. Som Anli sa verkade den var det ju.. Plus att jag tycker att det ser snygg ut med..
pleco Jag tror att Nolsciklid Hobby har ett gäng panamensis (eller nåt liknande ,är dålig på CA) glömde fråga vad det var för nåt.