Tack! och hej FI sorry för att jag döpte om dej..
Kul för jag gillar lite ovanliga arter och de får ju gärna vara färgsprakande och vackra oxå ;)
Har kollat lite snabbt på bildern från dej, FI och den här bilden är mycket lik
http://erland.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=18&image=vieja_bifasciatus_flash01.jpg
Fast mina har kanske inte riktigt färgat ut så vackert än!
Just nu går det i mitt 500 liter kar med 6 små hantlar och det funderar bra, de visar inga tecken på agg mot dem, men kan vara lite tuffa mot varandra, när jag köpte dem så var de åtskilda för det hade gått lite för trångt ensamma i ett kar med varandra.
Min erfarenhet är precis den samma att de verkar vara lugna mot andra firrar av en helt annan art! så därför går de bra med hantlarna.
Jag har ju redan ett par Vieja Synpila par som föresten har lekt och har frisimmande yngel, men det har de haft gång på gång under ett halvår, måste väl visa att de trivs i alla fall
Oxå en underbart vacker fisk med likande färger som Vieja bifasciata, påminner en hel del, men ändå inte :)
Kikar lite mer på bildern och jämför med mina!
Ps, jag har "biltemas" blästersand i karet är det ok för dem?
Annars är karet inrett med lite växter, ja jag vet de käkar växter men jag fyller på ibland med nya. och har en filtermodul typ "back ton nature", men hemma gjord med ett filter huvud på 750 och bio bollar och blå filtermatta. Vi får se om den filteringen räcker nu när Vieja bifasciata är med i karet!? Har hålt ner pumpkapaciteten för att inte stressa hantlarna!
Tack för svaren, jag är glad att det är ett Vieja bifasciata passar mej bättre i smak med de varma eldigare färgerna i stället för blå aktiga, kalare färger som zontan har som givetvis är jättevacker den oxå!:)