Johan
hämtade 7st vf eldbukar och 3 st röd texas. stackarna hade det inte varmt när jag kände på påsarna de låg på botten o frös. men de verkade hämta sig rätt kvickt. jag tog några kort som jag ska försöka hinna lägga upp på lunchen en av honorna på texas blev snabbt röd de två andra han jag inte titta så mycket på de var bra strl på dem runt 12-15 elbukarna var bara runt 5cm
malawi_voodoo
är inte eldbukar och texasciklider centralamerikanare?
hehe skitsamma. va kosta dom? =)
Johan
texas 495:- elbukarna 94:-
Uffeman
Och vad gick kalaset på sammanlagt, fiskar + transport ?
Kjell-Fohrman
TRåden flyttad eftersom dessa ciklider inte är afrikanska
Robin
JAg lider verkligen med dig Johan! :D
Vi får ta och byta lite bilder med varandra när jag kommer hem ifrån golfmöte ikväll...om vi inte hörs tidigare.
Julafton idag!
Johan
ahhh..hehe det blev av gammal vana jag tog afro tråden
totalt 2210:-
Johan
nu ligger det temporära bilder på nedan länk. de kommer bättre. men ni kan se på dessa så länge.
StefanL
Vilken länk? Menar du den i ditt förra inlägg eller missade du att länka den nu?...
Johan
japp glömde kryssa i. nu sak den vare me
Daniel-Odell
eldbukarna var kanonfina!
Johan
jag tycker oxå de var fina. röd texas har en del att leva upp till nu. de är mycket skygga just nu. men hoppas det snart går över.
Uffeman
Vilket foder ska du ge Eldbukarna så dom växer och blir stora ?
Är det räkmix och pellets som gäller eller har du några "kraftfoder" ?
Rivulatus
Håll bara koll på vita prick då det är vanligt i följd av nedkylning!
Lycka till!
malawi_voodoo
jättefina! =)
precis, håll ögonen öpnna för pricek och ha faunamor flaskan redo =P
Johan
jag tittar på dem hela tiden så jag ska ha koll på det. nu verkar det som texas börjar bli lite modligare men det är stor skilland på färg mellan de tre olika individerna. jag ska ta mer o bättre kort när jag gjort vattenbyte för nu är det lite brunt att de relativt nya rötterna.
Johan
testade ta några fler bilder de är inte hundra. lite oskärpa osv men alltid nåt.
FI
Grymma macrofoton! =)
De där röd texas var ju klart intressanta, det är nästan lite labiatus över dem då de har så där gul gasfärg och lite svarta fläckar kring munnen. Är röd texas en naturligt förekommande variant eller är den helt och hållet "fabrikstillverkad"?
Daniel-Odell
el fabrico!
ser helknas ut rödtexas :D
Johan
bilderna är tyvär inte helt sanna ifärgerna de är faktist rödare än på korten men inte så himla mycket men ändå rödare