ante104 Mina malawi kan handmatas, även om de inte är så noga med var de biter... Vill ni klappa fisk så kan jag rekommendera rockorna på Universeum i Göteborg, rätt keliga av sig :)
blackened Mina fjärilsiklider måste vara mina bångstyrigaste fiskar hittills. De simmar där de simmar även om du kör över dom med handen när du grejar i karet så: Ja, jag kan klappa mina fiskar =)
imported_na20 Hej! Mina Altum och diskus låter sig klappas dom äter också ur min hand,det är ju så med sydamerikanare dom blir handtama.Mvh Ann-Mari
Alexander-Ylipaa Jag tycker att trimacsen "klappar" mig istället när jag ska gå och röra i karet, men de är lite väl hårdhänta ibland.
Zaphi Mina frontosor sticker upp pannpuckeln ganska långt ovanför ytan när de äter. Då kan man passa på o klappa dem lite. För den som inte klappat någon kan jag informera att deras pucklar är mycket geléaktiga.
jullen Hej! Min gibbiceps går att klappa,och mina mbunas går att klappa innan jag har öst i maten,för då flockas alla vid matningsstället. mvh ville
MickeA Mina gibbiceps är helt orädda, så dom kan man göra vad som helst med. De blir dock stela som pinnar om man lyfter upp dem. Påfågelcikliderna är ganska orädda de med. Men sätter man handen vid "deras" sten så är det dom som klappar mig och det uppstår i regel blodvite.
malawin ah, finns det någon fisk som inte bryr sig att man klappar den, flyttar på den eller lyfter upp den så är det banjomal;) när det gäller ciklider kan jag klappa och handmata mina rödzebror:P
Larry-Stockholm Jag läste om en asbesthandske, vad kan man rekommendera till en saltvattens barracuda ? Finns på Globe Fish i Sthlm. Börjar växa till sig nu, egentligen ingen akvariefisk eftersom den käkar på allt.
Wilhelm Jag klappar mina Oscar, men inte om de inte fått mat sen 2 timmar, för då försöker de att äta upp fingrarna. Nu är dom fortfarande "små" >cm, men det känns när dom biter i fingret.