Hasse_H Tänkte kolla vad ni har för erfarenheter av att hålla olika Geophagus-arter i samma akvarium? Arter som inte funkar ihop? Arter som går mycket bra ihop? Risk för korsningar? m.m. Någon? /Hasse
Ricard citat:Ursprungligen skickat av Hasse_H Lär väl få ge svaret själv så småningom... ;) Ja, inte minst efter dagens skojsiga resa - TACK för hjälpen! :D
pleco Jag har haft några Geophagus-arter ihop ,arter som inte går ihop är G sp"Bahia Red" och G altifrons ,Bahia red hanen var mycket aggressiv mot altifrons (som var dubbelt så stora)och tog över 2/3 av karet som var 720L ,tuppkam fungerar med de flesta ,jag har haft den med altifrons och med "Araguaia Orange Head" och även med "Bahia Red". Har nu halv vuxna VF G "Tapajos Orange Head" med altifrons i några veckor och har märkt att Tapajos varianten är mycket tuffare än Araguaia varianten.
Hasse_H Tack så mycket för era inlägg. Det blev ingen Geophagus-blandning för min del, jag har sålt mina Orange-Head och istället skaffat en grupp med VF Geophagus. sp. pindaré som får gå tillsammans med mina Satanoperca. /Hasse