Tjenare!
Namnet är Neolamprologus Similis, eller Lamprologus Similis, det är lite förvirrande där det står olika i olika böcker, men jag tror att det pågår en revision av släktet, bilder har jag tyvärr inga men sök du på nätet finns säkert massa tex:
www.petsforum.com/cichlidroom/gallery/Neolamprologus/similis.html
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/fisk.asp?id=5
Den blir lite större än multfasciatusen men inte så stor skillnad, skulle tippa på att honor blir max 4cm och hannar 6cm men är inte helt säker där.
Odling gå bra i små kar från ca 30liters och uppåt men i ett sånt litet är det bara att rekommendera ett par, men i tex ett väl inrett 1 meters kar kan du ha flera par 3-4st, ibland har jag oxå fått hanen att para sig med flera honor, alltså byggt upp ett litet harem precis som Multifasciatusen, men då behövs givetvis ett större kar, man ska alltid ha flera snäckor än fiskar det är huvudprincipen , jag brukar köra med minst en extra per hona, så att hon kan gömma sig på lite alternativa platser, dock inte långt från hennes andra snäcka. Könen är enklast att skilja på genom storleken. Lite stenrös här och var brukar vara bra för dessa, då kan utkörda yngel och jagade fiskar gömma sig i något, foder: de flesta räkfoder såsom cyclops, artemia,dahfnerier ätes med stor aptit, jag har doch haft lite sämre erfaranheter med räkmix även om det äts lite av den med (kanske vill ha större räkprocent) Lycka till
don´t drink water-fish`s ..... in it!
Mvh
Peter