cremedaz
Jag har en fråga som i första hand riktar sig till er i styrelsen.
Det är så att jag har kontakt med en person som är ordförande i Portugals ciklidklubb "APC".
Han är intresserad av att byta medlemstidningar med NCS,är det något som ni brukar göra med andra föreningar?
Mvh Erik
Joakim-Draktoft
Ja, det förekommer. Tror inte att vi har denna kontakt sedan tidigare med Portugals ciklidklubb.
Den i styrelsen som håller i denna utbytesverksamhet är redaktören.
I vårt fall Michael Persson. Skicka ett meddelande direkt till honom på michael.persson@ciklid.se
cremedaz
OK!
Vad bra,då vet jag hur jag ska göra.
Tackar..
Mvh Erik
cremedaz
Jag har skickat ett mail direkt till Michael Persson,men jag får inget svar.
Finns det någon annan här i styrelsen som kan ge mig ett rakt svar på om detta med utbyte av medlemstidningar mellan föreningar är möjlig?
Mvh Erik
Kjell-Fohrman
Vi har och har under många år haft ett utbyte med andra ciklidföreningar världen över.
Så under förutsättning att det rör sig om en etablerad förening med en riktig medlemstidning (inte några kopierade papper) så kommer säkert Michael att ta kontakt så snart han hinner.
Ciklidhälsningar
Kjell
StefanL
cremedaz:
Michael är bortrest, vad jag förstått, så du får nog vänta lite på svaret. Det är ju så det är med ideellt arbete...de har även ett yrkes- och privatliv som rätteligen upptar plats.;)
Alla på NCS svarar relativt snabbt på de frågor man har...men det är ju inte alltid som de är uppkopplade och tillgängliga.
cremedaz
Ok,nu vet jag iaf att intresse för utbyte kanske finns,så jag kan meddela detta till min kontakt i Portugal.
Kjell: Japp,det är en etablerad förening med en riktig medlemstidning.
Tricella: Jo,jag förstår att Michael kanske har haft förhider och kanske inte har haft den tid som behövs.
Mvh Erik
Micke
Jag har inte fått ditt mail Erik. Skicka mig ett mail med adressuppgifter för utbytestidningen.
michael.persson@ciklid.se
cremedaz
Hmm,det var konstigt att inte mailet kom fram,men sånt händer ju ibland.
Jag skriver ett nytt...
Mvh Erik
cremedaz
Michael: Fick du mailet med adressuppgifterna eller har jag kanske något strul med mitt mail?
Mvh Erik
Micke
Nej, jag har fortfarande inte fått ditt mail Erik.
fredrikr
Pga virusspridningen och spammandet är det numera ganska vanligt att mailservrar kastar bort mail som kommer från en mailserver på dynamiskt IP. En del av dem säger till, medan andra bara tyst kastar ut mailet genom fönstret. Prova att maila till mig om du vill, så skickar jag det vidare till Micke. (fredrik-snabela-ramsberg.net)
So
Funkar din mail Micke? Har skickat ett flertal artiklar för CB och annat (bl.a. som berör detta ämne) men inte fått någon respons.
defdac
Jag har även skickat D70-frågor till dig Micke via ciklid.se:s mailfunktion ett par gånger som jag inte fått svar på, så det kanske är värt att undersöka lite var mailen hamnar.
Micke
Jag har inte märkt några problem tidigare men jag har varken fått Eriks mail eller dina Kennet. När jag får in artiklar till Ciklidbladet skickar jag alltid en bekräftelse. Jag får be er försöka igen alt. testa med adressen mip69@hotmail.com
Micke
citat:Ursprungligen skickat av defdac
Jag har även skickat D70-frågor till dig Micke via ciklid.se:s mailfunktion ett par gånger som jag inte fått svar på, så det kanske är värt att undersöka lite var mailen hamnar.
Okej, då verkar det som det är något problem. Jag får undersöka vad det kan bero på.
Micke
Nu har jag gjort vissa förändringar i spam-filtret. Vill ni som har mailat mig tidigare testa igen? Jag kommer att bekräfta alla mail.
Fredrik-H
Det kanske rent av är så att de frågor som jag ställt till dig via personliga mail utan att få svar inte är som du är "ohyfsad" utan har en ren teknisk förklaring? Fast det förklarar ju inte att du svarar i 90% av fallen?
mvh,
Micke
Ojdå, nu kommer det fram mer och mer.
Har du inte fått svar Fredrik beror det sannolikt på att ditt mail inte nått fram.
Nu gick i alla fall Kennets mail igenom, förhoppningsvis är problemet löst nu...
So
Och ditt svar kom fram till mig, Micke. Så där funkar det nu.