Ola
Hej,
Hade tänkt att måla lite PVC-rör. Men vet inte vilken typ av färg jag skall använda?
Mvh Ola
Vannar
Ursækta att jag frågar men varfør måla?
om du nu nødvændigtvis vill måla dom så kan du nog anvænda vilken giftfri færg som helst, kanske du måste anvænda någon tvåkomponets liknande den som træakvariebyggae anvænder?!
En sak som du dæremot bør kolla upp ær att det verkligen ær PVC rør du har, pga att dom ær miljøovænliga håller man på att fasa ut pvc till førmån før miljøvanligare rør i PP plast (brukar stå om det ær, PP eller PVC). PP går inte att limma, och jag tror inte att målafærg fæster særskillt bra heller.
Hank
Menar du VP-rör (el-rör) eller stora typ avloppsrör?
I vilket fall, man kan smeta på svart silicon, om nu svart färg duger....
Ola
Elrör menar jag.
Vill inte att rören skall vara vita eftersom det tar så mkt uppmärksamhet. Röret kommer fungera som ett strilrör till ett ytterfilter.
Mvh Ola
Hank
Satsa på svart silicon, enklaste lösningen....
...eller vanlig "sandsmetad" silicon kanske...
Fredrik-H
Jag köpte svart slang och gjorde hål i. Man behöver ju inte använda ett hårt rör.
mvh,
Ola
Sant Fredrik, men jag har hur mkt spill som helst av el-rör just nu så vore bra att använda det först=)
Ska kolla efter svart sillicon. Man kan inte köpa vanlig sillicon och strö över med nåt pulver/finsand eller nåt?
Mvh Ola
Hank
citat:Man kan inte köpa vanlig sillicon och strö över med nåt pulver/finsand eller nåt?
Som jag skrev:
citat:...eller vanlig "sandsmetad" silicon kanske...
StefanL
Eller varför inte genomskinlig (transparent) slang som man kan köpa på Coop Forum som exempel?
Ola
Som jag har skrivit så har jag mkt spill av just el-rör...
Mvh Ola
Fredrik-H
Men färg eller silikon är mycket dyrare än slang. Spar elrören till något dolt istället.
mvh,