Längden är viktigare än literantalet men jag antar att karet är runt 2 meter om det är på över 700 liter. I så fall så tror jag det kan gå bra. I alla fall tills jaguarerna är stora arga bjässar och tycker det börjar bli för trångt på sin planhalva. ;)
Men det tar ju något år så det behöver du inte oroa dig för just nu.
En liten varning bara. Det finns några problem du skulle kunna stöta på om du har otur.
1) Att de snabbväxande jaguarerna växer ifrån texascikliderna och helt enkelt äter upp dem... Alternativt att de mobbar ihjäl dem... och äter upp dem.
2) Att texascikliderna som blir aggressiva rätt tidigt blir för aggressiva för de små jaguarerna och mobbar ihjäl dem. Små jaguarer är ganska ömtåliga och inte särskilt aggressiva.
Men jag hade definitivt testat denna kombination i din situation och råder dig givetvis att göra samma sak. Båda arterna är kanonfina och intressanta. Ta problemen då de kommer.
Appropå inredningen så är det inga direkta konstigheter, precis som Moga säger så är det bra att dela av karet på mitten på något sätt, jag använde mig av stora spretiga rötter. Bildas det naturliga "rum" där de kan ha sitt revir så står de bara och spänner sig vid revirgränserna om allt fungerar som det ska. Det bör alltid finnas en sten eller rot som skymmer sikten från ena gaveln till den andra.
Några inredningsexempel.
Så här såg det ut i mitt kar då jag hade ett jaguarpar med en vansinnig citrinellumhona. Notera den stora roten i mitten, den sträckte sig över större delen av karets bredd.
http://erland.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=15&image=akvarium24.jpg
Det fungerade inte då jaguarerna lekte men det här karet var bara 1,5 meter, i ett större kar så hade det nog kunnat fungera även under leken.
Här hade jag samma jaguarpar med tre Vieja bifasciatum. Samma visa här, stor rot i mitten.
http://erland.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=15&image=akvarium_ny_inredning05.jpg
Här hade jag däremot flyt och fick hela skocken att samexistera på ett märkligt sätt utan att ta några tydliga revir, varför vet jag inte, kanske var det skivtetrorna som hjälpte till.
Leken blev dock jobbig som vanligt.
Mvh Fredrik