Marinegirl Såg att jag inte hade presenterat mig alls, trots att jag har varit medlem i forumet sedan 2016 och NCS medlem ännu längre :I Jag är då, som många andra, obotligt galen akvarist. Har haft akvarium sedan barnsben, fick mitt första när jag fyllde tolv och det blir exact 34 år sedan i April nästa år :p I dagsläget har jag 5 akvarium igång. Det största är på 520 liter och det minsta är på 112 liter. 520 litern skall dock uppgraderas, har måttbeställt ett akvarium (160X70X70) med möbel och välvd ruta, från Tyskland. Det borde komma inom ett par veckor. Rampen jag vill ha hade de inte i lager, så de blev tvungen att beställa den (Vill ha ledramp som passar i locket). Annars är det väl inte så mycket mer att säga om mig, annat än att jag har mestadels ciklider från Syd och Centralamerika och Rovfiskar i mina kar. Scalarena är mina absoluta favoriter, och de har ett alldeles eget Akvarium :)
Marinegirl Tack :) Funderade på om jag skulle lägga upp en bildtråd på mina akvarium, men vet inte om ni brukar göra det här ;) Hittar dessutom ingen lämplig kategori, om man inte kan lägga upp här ?
Marinegirl Såg att flera andra har lagt upp bilder och berättat saker i presentationen, så jag gör väl det jag också :)
Marinegirl Vet inte om jag har gjort rätt när jag laddade upp bilderna, men de syns i varje fall och de är klickbara ;)
DaRe Ser fintfint ut. Det går bra att köra bildtråd här annars kan du köra en här: https://www.ciklid.org/forum/forum/akvaristik/akvariet om du vill. Fritt att hitta vägar du själv gillar.
mikoto Det beställda karet låter supertufft! Det vill vi se bilder på sedan med, samt vad du ska stoppa i det :-)
Marinegirl Ciklider och Rovfiskar som nu bor i 520 litern skall få flytta över till det nya akvariumet :) Ett par JD. 4st. Papegojcikider 4 st.Klätterfiskar. 1 Påfågelciklid (ca 15 cm) 1 vuxen Fengädda (P.senegalus) och en Plecomal.