Erik ÖVar inne och kollade på BTN hemsida och det känns som sagt väldigt förvirrande. Jag har haft dom flesta (alla tror jag) av deras moduler och när jag kollade måtten nu så känns det som att dom har satt måtten efter hur dom har tänkt att modulen ska monteras. Men det går ju faktiskt att montera modulerna på många olika sätt.. Hade varit bättre om dom haft ett strukturerat sätt att mäta, t ex att modulen läggs med den största plana ytan mot golvet sen mäts höjden från golv till den högsta punkten, bredd, och längd kan man ju räkna ut genom att titta på bilderna.
Ok då är det inte jag som är helt trög ha ha.
Jag var lite inne på just den tanken att deras mått verkar utgå från hur de har tänkt att modulerna ska sitta, vilket blev väldigt förvirrande eftersom det framgår inte exakt hur det är tänkt att de ska sitta.
Jag har försökt bild-googla på olika moduler men tycker det är lite svårt att hitta. Dock har jag nog grepp om C och T modulerna i alla fall.
Min tanke var att jag skulle rita på ett rutat block och på så vis få en hum om hur de olika modulerna passar, dock missar man ju 3D djupet man man får ändå en liten hum om hur mycket de täcker av bakrutan osv.
Hade ju varit grymt om man hade kunnat pusslat ihop mallar och testa sig fram på deras hemsida. Dock kanske det skulle vara krångligt och dyrt för de kontra hur mycket de faktiskt säljer?
Vill minnas att det förr fanns en tråd eller en hel avdelning där alla medlemmar kunde presentera sina kar där även det ofta fanns beskrivning om inredningen osv?
På många trådar som är gamla så fungerar varken länkar eller bilder tyvärr.