Nu har fiskarna börjat yngla av sig och jag har skaffat en yngelburk.
Det började med att 2 st nigripinnishonor började tugga.

Efter 3-4 veckor så fick jag dem att spotta ut i yngelkaret. Antalet var ~20st. Efter ca en vecka så la jag ner en snäcka med lamp. meleagrisyngel. Uppskattar antalet där till ca 30st.
Efter ca 1-2 veckor så började nigripinnis ynglen att dö ut, jag fick håva bort 3-4st om dagen och nu har jag inga kvar. Misstänkte att det var pga hettan och tänkte inte så mycket mer på det.
Nu hade jag däremot 3 tuggande leptosomahonor som jag tömde ur efter 3 veckors tuggande. Antalet är 40st.

Imorse, ca en vecka efter att jag tömde första honan så hittade jag även ett dött leptosoma yngel. Nu har det däremot inte varit någon hetta utan jag har haft en bra temperatur. Meleagrisynglen växer och verkar klara av miljön men inte dem andra arterna.
Skulle verkligen uppskatta lite input från er vad jag gör fel…
Så här ser akvariet ut:

Temperatur: 26°
Vatten: Kommunalt, samma som huvudakvariet. Dock så doserar jag det med bikarbonat, det har jag inte brytt mig i att göra i yngelburken.
Matning: 2-3ggr dagligen med fodret i bild: Aquatic Nature baby fish. Det är ett fint pulver som lägger sig på ytan men jag tar en sked och rör om tills det är ett moln av mat i hela burken.
Vattenbyte: ca 50% 2 gånger i veckan.
Efter att jag upptäckte det döda leptosomaynglet idag så sänkte jag ner temperaturen till 24-25° och satte in en extra pump för att få in mer syre i vattnet, hoppas att det ska hjälpa.
Tänker även byta ut ena matningstillfället till cyclops.