Du kan hålla stora ungfödare som svärdbärare och mollies (vilket är "biotopriktigt", liksom blind grottetra (den seende är tyvärr svår att få tag på)). Annat vettigt sällskap är snällare Archocentrus som septemfasciatus/myrnae och centrarchus. Den senare blir ju lite större. altispinosus funkar säkert. H. nicaraguensis kan säkert gå bra med dina fiskar. Det finns nog korsningsriks men du kan säkert hålla koll på att de inte parar ut fel. Jag kommer inte ihåg vilka, men det finns två grupper av Thorichthys, möjligen meeki + pasionis i ena och resten i andra, men pasionis och meeki ser ju olika ut i färgen och finns på samma ställe.
Maculipinis ska vara den snällare men hos mig var de mördare. Helt otroliga. 11 stycken slutade med en enda som då började döda annan fisk (och de var den tredje "mördaren", två hade redan slitit ut sig på "mördande".).
Jag har nog stavat lite namn fel. Gå in på
www.fishbase.se och skriv Thorichtys resp. Archocentrus för artlistor. Sebra går inte bra med eldbuk.
Växter: den föreslagna Valisnerian, men även javaormbunke, Anubias och Cryptocoryne lär funka.