waros
Hur stort är akvariet du har dem i nu? Går dom helt ensamma?
Cutekid
De går förnärvarande i ett 325 liters med en stor sten i vardera kortsidehörnet. De går tillsammans med 5+5 P.nigripinnis blue neon "chaitika" och 2+2 C.leptosoma "Utinta" florucent. Det fungerar mkt bra men de är lite trängda. Blue neonen är sålda som jag hoppas på att jag får i väg dem snart. Så i det kommande 720 karet ska det gå 12 eller tretton foai och ett 25-30 tal leptosomor.
lotta
lägg gärna upp lite bilder när hanen börjat härja runt ;)
jannemannen
Jag håller med Tricella ! Fisken är ju klart grönskimmrande !
Mvh/Janne
StefanL
:D
Tack Janne...
Cutekid
Tja!
Uppdaterar lite ang foaien. De äter som sjutton och det är en hane som har börjat att färga lite smått. Han glänser till helt otroligt i bland. Ska bli kul att se han när de blir uppåt 15 cm, då jäklar.
Satt och funderade på om det är någon som har eller känner till någon som håller just C.foai "kabogo" copper här i sverige. Sören på Tropehus West berättade för mig att han aldrig har importerat den till danmark tidigare, men någon annan kanske har?
Mvh
Per-H
Sällan kan jag uttala mig så säkert i detta forum så nu tar jag tillfället i akt. Fisken på bilden är hard-core-grön!
PH
Cutekid
Satt pillade på lite inställningar i kväll och ena foai hanen fick agera modell. Han har grävt en imponerande "bower" och börjar färga rejält då en annan hane har tagit ett nytt revir. Ska försöka ta en bild på han i utfärgat tillstånd. om det inte blir lyckat får jag ta till systemkameran.
http://www.cichlids.dk/extern/forum/Bower1.JPG
http://www.cichlids.dk/extern/forum/Bower2.JPG
Mvh
StefanL
Kul att se Calle...
Hade "Bower´n" varit större om du haft mer sand eller är det där normal storlek för denna art?
Cutekid
Han har precis lärt sig att bygga skulle jag tro. Med tiden kommer han att hämta sand från olika delar av akvariet samt sno från den andra hanens bo. Kratrarna kan bli upp till 20 cm djupa. Den ser inte ut så mkt på bilden men den är faktiskt rätt stor och den blir större från dag till dag.
Mvh
StefanL
Ok. Vilken fördelning har du på dom?
Som jag sagt tidigare så är det väldigt intressant med lite "udda" arter. Jag har aldrig sett "live" när någon byggt sandbo, men det vore intressant att se byggtekniken. Kan du ta videosekvens?;)
Cutekid
Jag tror att jag har 3+5, sedna väntar jag in 5 st till den 5 november.
Går du in på din msn eller icq så kan jag skicka en 15 mb sekvens, dock bara på när hanarna spänner sig och ingen sandgrävning.
StefanL
Tackar Calle! Snygga firrar och bra videos...:D
roccster
Ahhh bastuklubbfasoner!! Lägg upp och länka så vi alla får se eller maila era MSN-konton ffs ;)
StefanL
Aaaah...helt rätt Roccster, men har man ingen hemsida på nätet är det lite svårt att "länka". Calle har sin MSN på profilen så där ser du...och min MSN står också på profilen nu.:D
imported
Cutekid
Grymme! Vart hittade du bilden? fanns det fler?
Mvh
StefanL
Det där kallar jag för krater...:D
Undrar just hur stor den kan vara - kul att se på nära håll.
peter
hej calle jag är mycket imponerad av ditt val av fiskar
intressanta och fräscha firrar peter:D
Cutekid
Tack Peter! Det känns som jag har lagt ut en förmögenhet på kar och fiskar nu. Beställde mer idag :)