Jag ber verkligen om ursäkt ifall det fanns utrymme till missförstånd i mitt inlägg (vilket det tydligen gjorde).
Det var ingen kritik riktad emot någon då jag knappast vet vart felet uppstått.
Mitt syfte var att påtala mina sympatier med de som fortfarande är utan CB och att de skött det hela riktigt bra utan att spy galla över NCS. Jag ville bara tala om att jag personligen tycker det är snyggt gjort av medlemmarna att vänta...utan gnäll. Något som föreningen skall vara väldigt glada över. NCS är ju trots allt närmast till hands att klaga på när saker inte går bra...även om NCS är totalt oskyldiga.
citat:Min personliga uppfattning är att om du tänkte efter före så skulle det bli färre "onödiga" inlägg liknande det här ovan. Fast givetvis står det dig helt fritt att skriva så många inlägg du vill med det innehåll du själv anser lämpligt även framledes.
Detta är onödigt Mikael. Man behöver inte som sittande i styrelsen på NCS uppmuntra till den stämning som varit gentemot mig. Om du anser att jag skriver onödiga inlägg så förväntar jag mig att du som styrelsemedlem skickar ett mail till mig så kan vi reda ut det där. Nu "legaliserar" du den uppfattningen om att jag skriver onödiga inlägg på detta forumet och det tycker jag är fruktansvärt provocerande och onödigt.
Sedan kan jag ju önska att alla som retar sig på mina inlägg ibland kanske tog sig tid att läsa vad jag skriver och inte hoppa i taket direkt det står "Tricella" som inläggsskrivare.;)
Jag försöker även bättra mig på min tydlighet, men som alla vet -eller borde veta- så är det inte alla gånger lätt att spegla sinnesstämning i ord...jag får kladda en massa sådana här :D i mina inlägg hädanefter.;)
citat:I takt med att jag får meddelande om utebliven tidning så åtgärdas detta omgående. Vari ligger då det konstruktiva i att som Tricella konstatera att "Två veckors försening är inte bra...". Vad kan vi förvänta oss för inlägg om två månader när den som då fortfarande saknar CB3 och först då anmäler det till mig? Kvällsstidningsrubriker i still med CIKLIDCHOCK - HAN VÄNTADE FÖRGÄVES; INGET CB PÅ TVÅ MÅNADER!!! MEDLEMSANSVARIG RULLAD I TJÄRA OCH FJÄDRAR!!!
Två veckors försening är inte bra för någon, Mikael. Jag tycker absolut inte att jag skrivit något som kan uppfattas som destruktivt. Det sista som du skriver är beklaglig narr av medlemmar som tycker CB är viktig (t ex jag) även om det må vara med en viss ironi.
citat:Jag anser personlig kritik eller kritik som riktar sig mot styrelsen nödvändig för NCS fortlevnad, vad jag reagerar mot är insinuationer och allmänt trams som framställer NCS som förening i ett oförtjänt skumt skimmer. Det är mot detta jag reagerat och ingenting annat
Jag hade inga dunkla syften eller meddelanden, jag insinuerar inget som jag tycker ger NCS "ett oförtjänt skumt skimmer". Bedrövlig tolkning av mitt inlägg skulle jag vilja säga...
Jag har svårt att förstå din reaktion, Mikael. Mitt enda syfte var att ge en eloge till tålmodiga medlemmar som fått vänta på CB.
Inte någonstans har jag agerat tidigare som påvisar kritik emot denna förening utan jag har snarare varit en av de som lyft fram NCS som en väldigt välskött förening och ett absolut måste för ciklidintresserade. Att du sedan vänder det till att jag skulle ha kritik gentemot föreningen är beklagligt...men som du själv skriver "givetvis står det dig helt fritt att skriva så många inlägg du vill med det innehåll du själv anser lämpligt även framledes."
Jag kan bara undra varför detta med att jag skriver/skrivit många inlägg föder så starka känslor hos vissa? Det dyker ständigt upp som ett slagträ...