citat:citat:
------------------------
Ursprungligen skickat av Hank
Kjell, som var den som "uppfann"(?) räkmixen,
--------------------
Hmm! Det tror jag inte på!!... Eller ska man avsluta som vissa...AMEN
Om du har någon annan uppgift Schull så kom med den - AMEN;)
Själv brukar jag skriva att jag "uppfann" räkmixen med uppfann inom "" eftersom ingen med säkerhet vet.
Det var i alla fall i början an 80-talet som jag testade fram det beryktade receptet som kom med i Ciklidboken och därmed blev spritt i en betydligt vidare krets.
Det var jag som gjorde testerna men jag influerades säkert av t.ex. Hans Appelskog (f.d. styrelsemedlem i NCS och numera boende i Linköping) samt Svenne på Öland (f.d. storodlare av malawi och malar) - tillsammans med dessa bägge hade jag en odlingslokal, samt dessutom av Lasse Forsberg (f.d. redaktör CB och jobbar numera på Universeum). På den tiden så diskuterade vi fiskfrågor i väldigt hög utsträckning men hur mycket av ideerna som kom från dom resp. från mig har jag idag inte en susning om och uppriktigt sagt så bryr jag mig inte heller.
Dock vore det intressant om du schull talade om vem som då "uppfann" räkmixen eftersom du uppenbarligen anser dig sitta inne med svaret. Jag vill definitivt inte fara med osanning och ta ifrån någon denna "ära".
Ciklidhälsningar
Kjell