Gratulerer, Jinnarparen :) Kjekt å høre at de la egg, og får håpe de klarer å passe på skikelig. Mine blir ekstremt aggresive mot andre fisk når de har yngel, de har jo tatt livet av alle nedi sitt akvarie utenom en 20cm L-196a, som alltid må gjemme seg om dagen. Så følg med, selv om du har et mye større akvarium :)
Anli: Jeg fikk 8 F1 Friedrichsthalii fra en venn når de var 4-7cm, og disse ble det 3par av, det ene har jinnarparen, det ene har jeg, og det siste har en venn av meg, de siste to er solgt til forskjellige folk før de rakk å danne par. De dannet par når de var ca.10-15 måneder gamle, og da var hannene 14-16cm og hunnene 10-13cm. Det var egentlig ganske enkelt til å få til å danne par, som de med alle de andre Parachromis artene som Jinnarparen sa :) Som også jinnarparen nevnte har det kommet inn friedrichsthalii til dyrebutikkene i Norge også, men det var managuense. Bare de som stammer fra det VF paret mine kommer fra har jeg sett rundt omkring i Norge. Så se nøye på de før du tar de med deg hjem! Lykke til :)
Jeg har lagt ut noen nye bilder på hjemmesiden min, alle bildene er av motaguense paret med yngel :) De har kommet seg veldig i farger siden sist gang jeg tok bilder, og hannen er nå 17cm og hunnen 15cm. De går i et 325L alene sammen med en L-196a på 20cm. Nå har de endelig begynt å vise litt aggresion mot meg når jeg er i nærheten av yngelen, noe av det som fasinerer meg mest med denne hobbyen er når cichlidene beskytter sine unger, og til og med tør å våge å angripe et menneske for å beskytte dem :) Håper dere liker bildene og fiskene....
http://www.freewebs.com/american_cichlids/index.htm