citat:
Den enda som får stryk är den stora 'segelfensplecon' men den 30cm långa filuren bryr sig inte nämnvärt.
Jag hade ett tag en gibbi runt 30 cm gick ihop med mitt synspila par och det blev ohållbart efter ett tag, varje gång synspila hanen och gibbin korsade varandras väg så blev det en batalj. En ren uppgörelse helt enkelt, slutade alltid med att gibbin fick ett bett i sidan, den var inte lika mobil helt enkelt.
Hade till slut inte mage att ha gibbin kvar, då den såg för jäklig ut,trasiga fenor och vågade knappt röra sig, hade gärna haft den gibbin kvar idag när jag har andra fisk o det skulle funka.
De enda invånare mina synspila hatade var just malar, andra ciklider tog de aldrig en fajt med men malar skulle hatas och ibland ätas.
Joodå, bevittnade faktiskt en gång när hanen närmade sig en ancistrus och ancistrusen inte hade lärt sig någon rädsla gentmot de stora cikliderna, men denna gången så ville hanen smaka på den konstiga varelsen som viftade på stjärten så förföriskt och honan hakade på och de slet helt enkelt ihjäl o hade kul med malen, var bara huvud delen kvar efter ett tag. Jag såg ut såhär : .
Mvh Jari