Kapampa ynglen har gått med föräldrarna sen dom var 2 cm och jag har märkt att dom både växer bättre och snabbare när dom går i dom stora karen med föräldradjuren.
Om det funkar så är det bästa om man låter honorna gå kvar och spotta i karet och plocka ynglen när dom är typ 4-5cm och säljklara.
Jag matar med räkmix, NLS, Artemia och flingfoder
Håller verklign med Stefan, jag har konstaterat precis samma sak av det få som jag har dragit upp tillsammans med föräldrarna. Frågan är om inte det är svaret till lite vad vi söker*-)
Det jag har konstaterat genom att dra samma kull i föräldrarkaret och några yngel parallelt i yngelkar är att ynglena i föräldrarkaret växer något sämre de första veckorna men redan efter någon månad vara förbi i tillväxt och detta fortsätter. Även fast jag matar yngelkaret oftare*-).
Dessutom verkar form och färg bli minst lika bra för ynglena som växer bland de vuxna.
Till nackdelen är att man förlorar för det mesta några yngel om man låter ynglena gå kvar hos mamman och så småningom om man nu har för mycket små avkommer så ökar "lasten" på föäldrarkaret.
Men är man inte är ute efter maximal utdelning i antal utan mer ute efter kvalité så låt dom små gå kvar hos de stora.